LilleMy08 Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Tror jeg er ferdig å amme nå da vesla har mistet helt interessen for pupp. Har begynt å få i henne litt vann. Men MÅ de ha mme å drikke om de ikke ammes? Eller holder det med melkepulveret som er i grøten?? Skal jo ikke begynne med vanlig melk før de er 1 år. Usikker jeg... Kan noen hjelpe?
Isabella12 Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Ja de skal ha ca 4 dl mme per dag fikk jeg beskjed om. Jeg er i akkurat samme situasjon som deg og gir 2 dl mme om kvelden og 2 dl om morgen. Ellers drikker han vann til måltidene.
LilleMy08 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2009 Hva om de ikke vil ha mme da?
mamsen=) Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 snakka med hs i dag ang det, hun sa at vi kunne begynne å introdusere vanlig lettmelk nå (lillegull er 10 mnd nå da..) og at de små trenger ca 6dl melk per døgn nå.
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Vann, de får jo dekket en del av melkebehovet i grøten. Min gutt har ikke villet ha noe særlig mme siden han var rundt 8 mnd. Kun ca 180-220 ml i døgnet. Har ikke stresset med det, siden han har spist 3 grøtmåltider i døgnet.
måru Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Jeg fikk beskjed om at vesla måtte ha mme når jeg nå sluttet å amme. Hun er 8 mnd.
Swana Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Men....jeg ammer, poden er 9 mnd....men ammer morgen + kveld, og noen ganger midt på dagen i tillegg. Enkelte ganger vil han ikke ha melk på kvelden, bare tuller og tøyser. Så selv om jeg fremdeles ammer, så tviler jeg på at han får i seg 4 dl melk, og iallfall ikke 6 dl........ikke er det lett å få i han vann heller. Får 2 grøtmåltider pr. dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå