Gå til innhold

9 måneder og ferdig å amme - hva drikker de da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg er ferdig å amme nå da vesla har mistet helt interessen for pupp. Har begynt å få i henne litt vann. Men MÅ de ha mme å drikke om de ikke ammes? Eller holder det med melkepulveret som er i grøten?? Skal jo ikke begynne med vanlig melk før de er 1 år.

Usikker jeg...

Kan noen hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja de skal ha ca 4 dl mme per dag fikk jeg beskjed om. Jeg er i akkurat samme situasjon som deg og gir 2 dl mme om kvelden og 2 dl om morgen. Ellers drikker han vann til måltidene.

Skrevet

snakka med hs i dag ang det, hun sa at vi kunne begynne å introdusere vanlig lettmelk nå (lillegull er 10 mnd nå da..)

og at de små trenger ca 6dl melk per døgn nå.

Skrevet

Vann, de får jo dekket en del av melkebehovet i grøten. Min gutt har ikke villet ha noe særlig mme siden han var rundt 8 mnd. Kun ca 180-220 ml i døgnet. Har ikke stresset med det, siden han har spist 3 grøtmåltider i døgnet.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at vesla måtte ha mme når jeg nå sluttet å amme. Hun er 8 mnd.

Skrevet

Men....jeg ammer, poden er 9 mnd....men ammer morgen + kveld, og noen ganger midt på dagen i tillegg. Enkelte ganger vil han ikke ha melk på kvelden, bare tuller og tøyser. Så selv om jeg fremdeles ammer, så tviler jeg på at han får i seg 4 dl melk, og iallfall ikke 6 dl........ikke er det lett å få i han vann heller. Får 2 grøtmåltider pr. dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...