Gå til innhold

vektøkning

Anbefalte innlegg

Jeg er 20+1 på vei... vekta viser +5 kg..

er det mye? normalt? lite?

siste to kg har komt siste to ukene... jeg spiser sunt, prøver å "tenke over" på hva jeg putter i meg. Viss jeg skal fortsette i samme kilotempo så kan det bli maaaaange kilo dette her..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139692920-vekt%C3%B8kning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ligger en uke bak deg og har gått opp ca. det samme som deg. Tror dette er veldig individuelt. Selv Kari Jaquesson, som helt sikkert tenkte på hva hun spiste og sikkert trente godt under svangerskapet la på seg 20 kg..Så, tror kroppen bare må styre det selv. Du gjør mye ved å tenke på hva du putter i munnen, for da legger du ihvertfall ikke på deg så mye fett vil jeg tro. Tror det meste er vann, økt blodmengde, bryster mm.

Så lenge du spiser sunt, er like aktiv som før og heller ikke spiser spesielt mer/annerledes enn før så må du nok bare la kroppen styre seg selv. Mye hormoner inni bildet og og de er vanskelig å styre over. Jeg er ei meget sunn og sprek jente som venter nr. 3, men allikevel med mye trening og mitt vanlige kosthold har jeg lagt på meg ca. 17 kg ved de to første, er nå 21 + 3 og har lagt på meg ca. 5-6 kg.

Annonse

Hei,

Jeg har vært litt bekymret i motsatt retning for jeg gikk først ned 2 kg (noe jeg vet er normalt) men har kun gått opp igjen 1 kg. Så jeg er 1 kg under startvekta og er 18 + 4 i dag. Jeg spurte legen mon om dette var normalt og hun bekrefter det mange av det dere sier; at kroppen må styre selv.

Jeg har alltid spist relativt sunt og trener fortsatt 3-5 ganger i uken, men jeg spiser ikke mer enn før for jeg er ikke mer sulten...

Kiloene kommer vel etterhvert:)

• 4 uker senere...

Jeg er 24+4 og har gått opp 5-6 kg. Gikk opp 25 kg i mitt første svangerskap, og prøver å tenke litt mer over hva jeg spiser denne gangen så jeg er faktisk veldig fornøyd med vekt og kropp. På samme tid forrige gang hadde jeg gått opp 12 kg så selv om kroppen styrer mye selv, tror jeg det er viktig å tenke på kosthold og trene om man er i form. Sist vanket jeg på Baker Hansen med konstant søtbehov, nå knasker jeg gulerøtter i stedet - men skeier fortsatt ut en dag i uken med stoooor godtepose. VIktig å ikke bli hysterisk på vekt heller, kiloene raser av når man ammer så det er godt å ha litt ekstra å ta av også :-)

har veid 60 siden hvertfall ungdomskolen

nå veier jeg 70

det vil si 10 kg( og de kom ganske tidlig) nå står det stille

blir spennende å se hvor mye det blir til slutt.

er jo bare magen som vokser så det er jo bra!!!!

• 3 uker senere...

Annonse

Jeg er 26 uker på vei, og har gått opp ca 11 kg allerede. Jeg synes jo i grunn dette høres mye ut, spesielt når jeg ser og leser om andre som har gått opp kanskje bare det halve av meg.. Før jeg ble gravid hadde jeg kanskje 3-4 kg mer enn jeg hadde behøvd, så var jo ikke feit akkurat. Men lurer litt på hvordan dette vil ende.

Men syns jo i grunn det er litt rart, ikke for at jeg egentlig går inn for å "være sunnere" men jeg drikker store mengder vann hver dag, "ticksene" mine går ut på yoghurt og frukt, jeg spiser mindre men oftere enn tidligre og rører nesten ikke godteri, drikker utrolig lite brus i forhold til før og går turer flere ganger for uka og jobber i 2 klasse med AHDH unger og i SFO, Så kan jo ikke si livsstilen ikke er bra...?

Håper jeg ikke blir diger. Søstra mi har nettopp født og gikk opp 20 kg, Det er for meg "akseptabelt".

Har lagt på meg 11kg. Virker helt enormt spørr du meg. Er i uke 28 nå:)

Lå lenge på 7-8+ å plutselig så går pila bare oppover.

Så dette blir spennans. Det får bli som det blir, kommer noe godt ut av det til slutt

lykke til alle sammen

Vekta mi før graviditeten var 54 å vekta sist jeg veide meg viste 70 kilo, virker skremmende mye men så har jeg liksom bare mage å bryst da... Lita å spe... Gikk opp ganske fort etter at jeg blei gravid med nummer to.... Koser meg bare med de kiloene jeg har jeg å er slettes ikke stor... 14 uker igjen nåda så blir spennende ;)

Kos dere med de ekstra kiloene kjære medsøstre, huske på at det er masser av vann i kroppen........... :0P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...