Gå til innhold

Gustav; Håkon eller Edvard?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er liksom disse tre navnene jeg stadig kommer tilbake til... Mine argumenter for og i mot er:

Gustav: Familienavn, ikke navnetopp, fin klang, passer til både liten og stor, men kanskje for "norsk" og gammeldags?

Håkon: Familienavn på begge sider, stødig og koselig, passer liten og stor, men også kanskje litt for norsk og traust?

Edvard: Familienavn, passer liten og stor, internasjonalt, ikke navnetopp, men min mor og søster er ikke overbegeistret (de synes det er et gammelmannsnavn)...

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder en knapp på Håkon.Stødig kar det,og som du sa passer det liten og stor.Norskt og traust, ja kanskje det,men det gjør jo ikke noe...har liksom passet til alle tider;)

Skrevet

Hm, veldig fine navn. Vanskelig å velge, gutten får garantert et bra navn uansett hva du går for.

Kanskje jeg liker Gustav eller Håkon best.

Skrevet

Jeg ville valgt Håkon. Det passer til alle aldre og er et flott stødig navn.

Skrevet

Fine navn alle tre.. Liker best Haakon da... hadde det vært med to a'er ville jeg rangert det på topp..Men med Å kommer det bak Edvard tror jeg Og Gustav på siste.. Men veldig jevnt:)

Skrevet

Synes Edvard og Gustav er fine, vanskelig å velge ett. Tror kanskje jeg liker Edvard best. Håkon synes jeg er litt traust.

Skrevet

Alle er koselige : ) Min favoritt er Håkon; jeg synes slett ikke det er traust. Det er heller ikke de andre.

Gustav - koselig navn. Jeg synes det popper opp stadig flere små Gustaver, så jeg ville tatt det nå - før det blir poppis...Altså; hvis du vil ha en liten Gustav, hadde jeg brukt det på det første barnet - forutsatt selvsagt at det blir en gutt. (Jeg tror dere får det!)

Edvard - nydelig og staut. Kjenner en skjønn liten Edvard. Mor og søster skal jo ikke ha noe å si, men jeg skjønner jo at du føler litt på det også.

Ikke lett! Trekke lodd? Eventuelt spørre mannen...;-)

Skrevet

Flotte navn alle sammen. Min favoritt er Håkon. Man blir liksom aldri lei av det, og passer som du selv sier på liten og stor.

Gustav er kjempekoselig. Ikke for gammeldags i det hele tatt. Jeg kjenner en herlig toåring med navnet og han kunne ikke hett noe annet!

Edvard er tøft. Ikke noe pinglenavn. Det er sterkt og stødig, og har en lang og flott tradisjon bak seg i Norge. Tenk så gøy det må være og ha Edvard Munch eller Edvard Grieg som navnevenner!

Jeg sier som de andre, det blir vanskelig og velge. Men jeg holder kansje en knapp på Håkon.

Skrevet

Liker alle tre, så du kan etter min mening ikke velge feil! Men liker Håkon aller best, deretter Edvard og Gustav på tredjeplass. Du kan jo tenke litt på hva som klinger best med etternavnet.

Lykke til!

Skrevet

(Svarte forresten Håkon fordi det er det navnet jeg liker minst; er rett og slett dørgens lei av det, kjenner fem-ti som heter det.. - og om jeg selv får gutt en gang vil jeg gjerne bruke Edvard eller Gustav - etter slektninger.. originale, flotte og sjarmerende navn man ikke risikerer at halve klassen har:-) Hihi).

Skrevet

Kunne lett ha kalt barnet mitt alle de tre navnene :) Superfine!!!

Som nevnt noen ganger før, så er nok Håkon litt mer favoritt enn de andre to.

Syns de er flotte navn, og traust er positivt når det gjelder navn :)

Uansett, gi litt blaffen i hva familie måtte mene. Dersom de får en skjønn liten gutt som heter Edvard å dulle med, så tror jeg de kjapt syns det er et nydelig navn!

Skrevet

Veldig fine alle tre, men i min verden har Gustav rødt hår...? Er det fordi Gustav i Bella og Gustav har det kanskje? Husker ikke helt. Hehe, men begge deler er fint, Gustav og rød hår altså. Men favoritten er nok Edvard.

Så det blir gutt på deg Vannmann? Er det lenge til?

Skrevet

Fine navn. Kanskje dere må møte gutten før dere bestemmer dere? Mange som finner ut at navnet passer/ikke passer når man først ser barnet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...