gusken Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Jeg har vært hos jordmor idag, og fått beskjed om å spise mere varme grønnsaker istedet for brød og frukt. Dette skal hjelpe mot kvalmen. Noen som har noen gode oppskrifter e.l. til å sette sammen dette. Jeg blir i grunnen bare kvalm av å tenke på kokte grønnsaker, så hadde vært greit med noe som smaker litt.
tjorven- nr 3 Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 stekt mais med litt salt på, stekt løk, paprika, squash, broccoli, gulrot i strimler stekt i pannen. men må vel nesten ha noe til...kanskje litt pasta og pesto og blande alt sammen...??
Idun<3tosmå<3 Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Jeg levde på grønnsakssuppe første trimester sist gang jeg var gravid. Rensk og kutt opp all slags grønnsaker og kok i vann med grønnsaksbuljong. Løk er godt, sjarlottenløk enda bedre. Også har du de tradisjonelle, potet, gulerot, kålrabi osv... Men prøv å ta med disse; Søtpotet, trenger ikke så masse koking, gjør suppen søt og god! Er forøvring veldig sunt også! Pastinakk, sellerirot, disse gir og en frisk-søtlig smak, men ikke sånn som søtpoteten da. Vårløk, stangselleri, jordskokk gjør også susen! Prøv deg frem!!! Så kan du jo også putte oppi litt nudler! Og når du blir lei av suppe kan du wooke:) De dagene jeg ikke spiste grønnsakssuppe spiste jeg kyllingfahitas.... Det gjorde susen på kvalmen min! Eller sushi med litt ingefær mellom hver bit!
gusken Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2009 takk for forslag. bare å handle inn masse grønnsaker og koke litt stor porsjon så den varer litt:) så krysser jeg fingrene for at det hjelper.
tjorven- nr 3 Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 har du forresten prøv sånt armband som apoteket selger? funker for mange!!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Ville bare legge til... Om du lager en blanding av sukkererter, strimlet kål, løk,gulrøtter og squash som du steker i olivenolje med pepper,hvitløk og Natvigs krydderblanding (mitt svar på alt ;P ) og i tillegg litt karri,så er det nyyydelig. Du trenger ikke ta mye karri,bare såvidt strø på. Da passer de til alt. Karrien får fram en veldig god grønnsaks-smak Så kan du variere med minimais/ mais / brokkoli /blomkål etc... Anbefales
frk.Skog Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Prøv å lag en deilig wok med alle favorittgrønnsakene dine. Da slipper du i alle fall ihjel-kokte grønnsaker som bare smaker vann. Så kan du jo ha litt kylling eller svinekjøtt også oppi hvis du liker det. Hmm.. Nå vet jeg hva jeg skal lage til middag i morgen i alle fall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå