Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Lurer på det, snakket med en veninne som har en liten jente født i uke 32. Hun sa at de først kunne ta henne med ut neste uke. Hvorfor det? Jenta er da ti eller elleve uker.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Fordi hun sikkert er liten enda og må beskyttes mot både kulde og infeksjonsfarer. Det er ofte mange ekstra forhåndsregler man må ta når man har prematur baby. Gjør venninna di en tjeneste og forstå henne og støtt henne i valgene ho tar, det er ikke enkelt hverken fysisk eller psykisk å få premature barn..
Gjest bissen Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Hvorfor kunne du ikke spørre venninna di om dette egentlig? Signerer over.. Kommer an på forløpet på sykehuset også. Generellt er det nok ofte at prematurmødre kan beskytte i lengste laget også selv om det ikke er nødvendig, det er fordi det følger med en frykt i det å få premature barn og man får et skikkelig støkk i hjertet. Mødre som skjermer lenge kan ofte bli sett på som hysteriske og bli dømt av de rundt seg og det gjør meg skikkelig sint. Nå snakker jeg ikke om deg og venninna di altså, men ellers.
Vivan Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Signerer Bissen her. Spør henne! Og ha et åpent sinn, la henne forklare. Det er nok godt for henne!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Jeg tenkte ikke noe videre over det der og da, og tenkte jeg ikke skulle mase på henne etterpå. Litt redd for at hun skulle tro at jeg ikke trodde at det var en reel fare og at hun var hysterisk. Merker at hun har litt problemer med å snakke om det enda. Det går foresten stålende med babyen:-)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #7 Skrevet 24. februar 2009 Det viktigeste er at det går bra med babyen :-) Vær der for henne å gled deg over det, og hun må selv få lov til å føle seg fram til hva som er greit å ta med babyen på. Jeg fødte prematur og det var ingen som ikke skjønte at jeg sa nei til ting, det hadde de full forståelse for siden hun var prematur, i mitt tilfelle bikka det nesten over til at de rundt meg blei hysteriske og gjorde babyen min enda skjørere enn det hun egentlig var. Til slutt måtte jeg si at ja hun er prematur og tåler mindre av visse ting, men hun kan alikevel være ute på en trilletur f.eks. Jeg syns det var slitsomt at det var så mange som ikke hadde tro på barnet mitt, at de trodde hun lå der som en grønsak og kom til å være liten for resten av livet. Hun er snart to år og har utviklet seg helt normalt, hun gikk tidlig og snakker mye, men fortsatt er det mennesker som sier : nei så stor hun har blitt og hun kan jo gå jo! Skal sies at dette er mennesker jeg ikke treffer så ofte, de nærmeste behandler hun som alle andre barn. Så godta at barnet trenger beskyttelse i starten, men ha også tro på barnet i framtiden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå