Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjeelp! Jenta vår er 7 uker, og hun vil bare sove på magen. Hvis hun får lov kan hun sove 4 timer x 2 på dagtid. Da sitter jeg ved siden av henne. Vi legger henne på kvelden på magen (sover da i 5 timer), så snur vi henne rundt på ryggen når vi legger oss, da våkner hun med en gang. Sover urolig/kort tid på ryggen. Dette er utrolig slitsomt, da jeg er konstant "redd" mtp info fra helsestasjonen. Er sikker på at om hun hadde fått sove på magen, hadde hun sovet det meste av natten også.

Flere? Evt. hva skal jeg gjøre......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å legge henne på siden? Hvis hun syntes det er greit og sover godt slik, kan du jo rulle et teppe/håndkle og ha foran magen/brystet hennes slik at hun ikke ruller over på magen. Blir litt lettere da hun klarer å snu seg selv, da er det ikke farlig lenger. Men skjønner fortvilesen din, det er ikke alle barn som liker å sove på ryggen. Ingen av mine har liket det, sov mye bedre da de kunne ligge på siden, de rullet aldri over på magen, men heller over på rygg. Nå ligger han alle veier, men han er nå 11 mnd da. Han klarte å snu seg selv da han var 4 mnd, så han får ligge i fred slik han vil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...