blomsterjenta Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Når er det hensiktsmessig å begynne å servere litt vann til minsten? Hun er nå 3,5 mnd og jeg fullammer. Men har hørt prat om at det er viktig å introdusere vann tidlig hvis hun skal bli glad i det. Har planer om å fullamme til 6mnd. Hva har dere gjort?
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Hadde prøvd å gi litt vann innimellom, etter amming så hun ikke drikker seg "mett" på vann. Bare la henne venne seg til "smaken". Nå skal det sies at kokt vann ikke smaker så godt som friskt vann og at min gutt drakk mer vann når jeg sluttet å koke det. Men man bør jo koke til 6 mnd tror jeg.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Jeg synes det er litt tidlig å tenke på det når du ennå fullammer. Da får hun jo i seg den væsken hun trenger. Men når du begynner med fast føde derimot, da kan du introdusere vann også. De fleste blir glad i det, ikke noe stress!
Mamman til Alida J. Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Jeg ga vesla en del vann når hun var nesten 4mnd gammel (pga at hun var syk og ville ikke ha så mye morsmelk) og HS sa at jeg bare kunne gi vann så lenge hun selv ville ha det. Men at hun ikke drikker seg mett på det.
2hærligegutter Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Begynte vel med vann i sommer, da var han ca 3 mnd. Ikke mye han drakk til å begynne med, men når han begynte med grøt og div drakk han godt til måltidene. Han får fortsatt kun vann til maten og har blitt veldig glad i det, han er 11 mnd nå. Må si det at vann ble enda bedre da han fikk rett fra springen
lille_mille Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 her er snuppa snart 10mnd, og først nå jeg har begynt å få i hu vann. Hu drikker ikke vann av flaske eller tutkopp, men de siste ukene har hu begynt å få av kopp. Det går strålende iallfall. Ser at jeg tydeligvis er veldig seint ute med dette...
Lillepusen-78 Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Gutten min er straks 5 mnd, og har såvidt begynt å gi vann. Fullammer, og han har aldri fått flaske. Gir derfor vann med skje, så får han også litt øvelse til vi skal begynne med grøt. Han synes det er kjempestas, og gaper stort
August gull Skrevet 27. februar 2009 #8 Skrevet 27. februar 2009 Jeg ga gutten min litt vann med teskje, på samme måte som med tran, fra han var ca 6 uker. For å venne han til det. Siden han var 3 mnd. har jeg hatt vann på flaske som han har drukket litt fra hver dag... Ingen store mengder da... Fullammet han til han var 5mnd. og sluttet å amme helt når han var 9mnd. Nå drikker han mme morgen og kveld og ellers er han kjempeglad i vannflasken! Elsker vann og tran :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå