Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Jenta mi er straks året, men hun er ikke store jenta, ca 8 kg og 73 cm. Når vi skal begynne med melk blir det nok helmelk. Noen som vet om vekta vil stige merkbart av dette?
❤lille stjerne❤ Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Jeg holder med deg i at det er en god idè å gi henne H-melk, men at det vil gjøre noen merkbar forskjell på vekta tror jeg neppe. Jeg tror at de barna som er små og tynne er det som oftest av naturlige årsaker. Den melken hun har fått fram til nå er jo svært næringsrik, enten det var morsmelk eller erstatning. Det er nok heller hennes genetiske sammensetning og forbrenning som er grunnen til at hun er den størrelsen hun er. Datteren din er da heller ikke så veldig liten? Min har bestandig vært god og rund, i normalområdet. Hun var 72 cm og 9,1 kg på 12 mnd ktr. Og da hadde hun bollekinn, babymage og runde armer og lår. Hvis datteren din er frisk og aktiv og spiser som hun skal og helsestasjonen ikke er bekymret så tror jeg ikke du trenger å tenke så mye på vektøkning med/uten H-melk. Hun veier nok det som er det rette for hennes kropp.
Gjest bissen Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Ingen fare i å gi henne litt H-melk, store forskjellen i vekt utgjør det neppe. Såfremt det ikke er med fløte og maltekstrakt, og olje og smør i maten ved siden av, men det tror jeg absolutt ikke hun trenger:) Minsta mi var 5 kg og 63 cm v 12 mnd, der satt vi inn mange slike tiltak.. Signerer ellers Planlegger-mamma.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Hei, Takk for svar. Nei hun nok ikke spesielt liten, men blir jo litt liten i forhold til de på barselgruppa som er 10-11 kg osv--- Jenta er kjempeaktiv, har alltid vært tidlig ute og hun begynte faktisk å gå i helgen. 10,5 mnd! HS har aldri sagt noe ang vekt, hun var jo ca 3 kilo ved fødseø ett par uker før termin. Har alltid fulgt sin egen kurve fint--- Det er nok heller de andre barna som er større enn sin alder. Jeg var ganske så nett på samme alder og faren var heller ingen kjempe, så det er nok genetisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå