Gå til innhold

noen spm etter abort..

Calexico

Anbefalte innlegg

Håper noen kan svare meg.

Var så uheldig at min lille baby hadde store misdannelser, hadde ikke sjangs til å overleve, så måtte desverre avslutte svangerskapet:(:( kjempe trist...

Hadde en kirugisk abort fredag..

Blødde dere lenge etterpå? Blødde masse på fredag, men nesten ingenting igår og idag.. Er det unormalt lite? Trodde man kom til å blø 1 uke omtrent..

Er utrolig varm også, så leste jeg at man skulle ringe hvis man hadde kroppstemp over 38 grader. Har ikke termometer, så aner ikke om jeg faktisk er varmere enn normalt. Noen som veit noe om hva det med over 38 grader er?

Uff... dette er urettferdig. Trodde ikke jeg skulle sitte å tenke over sånne ting nå:(

Fortsetter under...

Hei. Jeg blødde i ca 2 uker. Det var ganske mye de første dagene og så ganske lite (itt for mye for truseinnlegg men for lite for bind om det forklarer noe..)

Kjennes det ut som at du har feber, bør du oppsøke lege om du ikke har temperaturmåler. Feber kan indikere om du har fått en infeksjon/betennelse etter aborten.

Jeg mistet min også av misdannelser.;Triploidi (alvorlig kromosonfeil)

Trist at du opplevde dette!

Etter min utskrapning for 1,5 uke siden blødde jeg fredagen (op.dag), lite eller ingenting lørdag og søndag, men mandag begynte jeg å blø kraftig og fikk ri-lignende smerter. Dette varte til fredag. I løpet av disse dagene merket jeg at kroppen skulle kvitte seg med restene av slimhinner o.l. På fredag var det helt plutselig bare litt "spotting" som har vart frem til i dag.

Temp på over 38 grader er jo feber og kan vel kanskje indikere infeksjon? Sikkert derfor du blir bedt om å ta kontakt med dem om det skjer. Jeg temper til vanlig (for å følge med på syklusene mine), og jeg har samme høye temperaturer nå som jeg vanligvis har etter EL (og ved graviditet). Mellom mens og EL er jeg alltid en halv grad kaldere. Tydeligvis så er ikke graviditetshormonene ennå ute av kroppen min..

Takk for svar begge to!

Jeg har bare litt spotting.. Synes det er litt rart, med tanke på at jeg var 12 uker trodde jeg det var mye kroppen trengte å "kvitte" seg med..

Tok tempen istad, 35,1.. vet ikke helt om det termometeret stemmer. Skal til legen imorgen, så jeg kan jo høre med henne.

Hvor lang tid tok det før dere fikk svar på prøvene?

De sa det kunne ta 2-3 uker.. lenge å vente på å høre hva som var galt..

Annonse

Beklager at du må gå gjennom dette :-(

Jeg blødde i rundt 12 dager etter utskrapningen, ikke mer enn at truseinnlegg var nok bortsett fra de første par dagene.

Du skal passe på tempen din pga infeksjonsfaren som følger med et slikt inngrep. Feber er et av de første tegnene på infeksjon.

Det ble ikke tatt noen prøver da jeg var til utskraping. Skulle ønske nå at jeg hadde bedt om det - men trodde ikke det var vanlig såpass tidlig i svangerskapet. Jeg var gravid med tvillinger og hadde MA rundt 9 uker på vei og SA 12 uker på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...