Gå til innhold

hvor skal referansene skrives opp? (jobbsøknad ja..)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

CV'en er viktig og ofte det første man leser, før selve søknaden.

Søknaden bør være svært kortfattet og aldri overstige mer enn et ark.

CV'en derimot burde holde norsk standard og være meget oversiktlig og inneholde all nødvendig informasjon.

Søk på nettet for å finne et standardoppsett eller bruk en av malene i word.

Kort sagt, som svar på spm. ditt, referanser skal stå nederst, til slutt på CV'en.

Du kan godt skrive at det oppgies om ønskelig, da mange søker på jobber som arb.giver ikke vet om før det evnt. blir aktuelt med et intervju.

Og ofte intervjuer en første gangen før en tar kontakt med referanser.

For å svare litt utover bør CV'en inneholde personlig informasjon, kontaktinformasjon, arbeidserfaring, utdannelse, kurs og engasjementer, førerkort og autorisasjoner ++ og til slutt referanser!

jeg skriver alltid at refereanser oppgis om ønskelig. tar de med meg om jeg får komme på intervju. sender de aldri i søknaden.

har litt med førsteinntrykket å gjøre. jeg vil ikke at de skal ha mulighet til å lese/kontakte mine referanser før jeg har vært på intervju og "solgt" meg selv på best mulig måte. ikke det at jeg har dårlige referanser, det vil jo komme frem uansett, men jeg vil presentere meg selv personlig og ikke via andre eller på et stykke papir.

og det er ikke til å stikke under en stol...... referanser som er lite innholdsrike/sier lite om deg, en sjef man ikke har hatt et så veldig godt forhold til selv om man har gjort en strålende jobb, osvosv kan være avgjørende for om man får komme på intervju eller ikke.

men jeg er kanskje litt paranoid??? uansett.... om du skal sende med så skal de stå nederst på søknaden, ikke på cv, under VEDLEGG;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...