Blomstrose Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Hei Jeg begynte å gi grøt til barnet mitt 2 uker siden. Det ble 2 måltider med ca 100 ml mme blanding i.Rett før han skal søvne ca kl 6 får han sin andre måltid.Fra vi begynte med grøt, har ungen min drukket lite melk.(morsmelk)Jeg ammer han 3 genger på en hel dag.og han virker førnøyd å ikke sulten.Ammestunder varer ca 3-4 minutter bare. MEN om natta,...han legger seg 2000 våkner 1200 og da ammer jeg. Det varer ca 45 min og våkner han igjen kl 0200..amminga igjen ,,halv time eller opptil 45 min.og våkner 0400 og 0600..det gjentar..da er neste dag begnt.Jeg trenger virkelig hjelp..kjenner selv at jeg har lite produksjon av melken. er det sant??.,eller hva er det som foregår..JEg hadde nok melk før.men nå vet jeg ikke ..Det er slitsomt,Jeg vil gjerne fortsatte med amminga.BArnet mitt er 4 mnd gml nå. Håper noen kan svare på detter på forhånd takk mvh
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Det er ganske masse grøt for en liten kropp du gir, og jo mer tilleggsmat, jo mindre sultne blir de, og jo mindre suger de. Dermed går melkeproduksjonen ned. Hvorfor begynte du å gi grøt? Du må ikke svare altså! Det er fryktelig mange barn som endrer sove- og ammemønster i firemånedersalderen, og det er derfor mange begynner å gi grøt akkurat da. Det er ikke noe som tilsier at de EGENTLIG trenger noe mer enn melk, annet enn at de ofte våkner mye oftere på natta. De fleste fortsetter med dette også om grøt blir introdusert... Det er en utviklignsgreie - de blir mer våkne og oppmerksomme på verden rundt, og natta er "kjedelig" og bedre å spise på for veldig mange. Det går over av seg selv igjen! Det er fullt mulig å slutte å gi grøt. Da må du regne med en dag eller to at han er veldig sulten og vil ha pupp mange, mange ganger. Men det er fint, for jo mer han suger, jo fortere produserer du nok igjen. Om du fortsetter med grøt er det også helt OK, men melkemengden vil da redusere seg ned til det nivået han trenger. Det er også helt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå