SeraMath Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 babyen min 3 måneder har vært veldig grinete siste dagene, litt feber i kveld 37.8. synes hun tar seg mye til øret når hun griner. kan det være ørebetennelse? bør jeg kontakte helsestasjon, og hva kan de gjøre for å finne ut? hvordan behandles dette, og hvor lenge varer det vanligvis?
Ninemi Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Det kan være ørebetennelse ja. Da må du kontakte fastlegen din å få en time. Ørebetennelse behandles vanligvis med penecillin. Min datter har hatt to ørebetennelser til nå i år og hun har som regel blitt bra 2-3 dager ut i penecillinkuren. =)
gerd Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 De skal ikke ha pencillin om de ikke er spes sjuke. 37,8 er ikke feber så om barnet ikke er sykt får hun ikke penc - skal iallefall ikke ha det. Jeg ville ventet og sett an utviklingen.
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 Hei! Jenta her på 6,5mnd begynte med veldig klaging på tirsdagskvelden. Og onsdag morgenen hadde ho væsket ut av enet øret, og har vondt der. Ho hadde 38,6 i feber. Snakket n\med lege og hs om å se det an. Og ho var veldig grinete... Hun fikk paracet om kvelden, nettene var værst.. På fredag væsket hun ikke mer og formen hennes var mye bedre. Men lørdag væsket hun igjen, men hun var like blid, men hadde vondt i øret. Ringte legevakta på kvelden og lurte hvor lenge det skulle vare. Og de ville se på henne siden hun hadde væsket igjen, etter en dags opphold. Fikk med "vent og se" resept på antibiotika. Hun har heller ikke hatt feber siden torsdag, spiser ikke like mye som ellers men er oppegående... Så skal se an i mårra og, hvis hun væsker da, så må jeg hente resept, og på med 10 dager m det! hater sånt! Også skal vi til legen vår om 10 dager for å sjekke at alt er i orden inni der Dette ble langt! Men er liksom midt oppi det nå Hadde enten ringt helsesøster, eller lege i mårra.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå