mammsi for første gang:) Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Skal man vente med å begynne med 6 mnd grøt når man er oppe i fulle porsjoner med 4mnd grøt? Har gitt gutten min grøt siden han var 5 mnd, nå er han 6 1/2 mnd. Gir ikke han fulle porsjoner, selv om han sikkert hadde spist det. Er litt redd for å gi han formye slik han får vondt i magen. Han har ikke hatt noen problemer til nå, så jeg tror nåkk han tåler det. Hvordan er matrutinene deres til 6mnd baby? Når dere innfører ny mat, gir dere litt for å se om de tåler det? Er det nødvendig, magen har vel blitt vant med fast føde nå.
tesseliten Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Vesla mi får hele porsjoner nå for 4 mnd grøt:) det er vel 1 dl melk eller noe, og det sluker hun:) Spist en hel porsjon i et par uker nå, på slutten av grøten pleier jeg å gi henne et par skjer med pure for 4 mnd, litt søtt og godt, og hun koser seg masse:) Hun blir foresten 5 mnd nå straks. Begynte med grøt når hun var 3 og en halv mnd:) Virker som hun sover bedre, og blir fortere trøtt etter et godt måltid, når hun ikke vil ha mer får jeg det i retur med et skikkelig BLÆ til. hehe.
¤¤angelina¤¤ Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Jeg er ingen ekspert, men tror det er sånn at du går over til 6mnd grøt når babyen er 6 mnd. Uansett om du har kommet opp i full porsjon eller ikke. Når de er 6 mnd trenger de mer næring enn 4 mnd grøten. Tror jeg. Jeg begynte med 4 mnd grøt da babyen var drøyt 5 mnd. Kom ikke opp i full porsjon til hun var 6 mnd, men byttet til 6 mnd grøt ett par dager før hun ble 6 mnd. Straks oppe i full porsjon med 6 mnd grøt nå, og nå er hun 6 mnd og 10 dager. Bæsjer hele tiden, men har fått to tenner de to siste ukene, så tror det er derfor.
mammsi for første gang:) Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2009 Takk for svar. Så man bæsjer mye når man holder på å få tenner? Tror gutten min får tenner snart. Han klør skikkelig i munnen og sikler som bare det. Har hørt att man blir rød i skinnene når tennene er på vei. Håper de kommer snart:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå