Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hørt at man har de tre første forsøkene gratis når det er snakk om assistert befruktning, samtidig leser jeg at det koster ca

19 500 pr forsøk. Kan noen forklare meg dette? Nøyaktig hva skjer i det øyeblikket man går inn til legen og ber om hjelp til å få en liten en? Krone for krone får jeg vel si da, og ikke skritt for skritt:P (eller gjerne det også da...)

Vi har prøvd i snart to år, både med og uten pergo, men det skjer veeeldig lite. Har jo endel å si at han ikke har så god kvalitet og jeg har pco og bare en åpen eggleder... Det er vel kanskej på tide å ta neste steg snart hvis det skal bli noe her;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Offentlig betalte vi kr 1500 kr pr forsøk.Vi fikk en giro i posten etter forsøket.

kr 19 500 er nok en sum du har sett fra privat sykehus.Det var ca det vi betalte ved Volvat for 3 år siden.

kr 15 000 er egenandel for medisiner.Alt over blir dekkes av NAV ved å sende inn kvitteringer innen 6 mnd.

2 år er nok å vente.Det er bare å starte :-) Det gode ved å få startet er å se hvordan f eks eggene dine er.Og med PCO,1 eggleder og bobb bobb svømmere er det ingen vits å vente.

Man bestiller time hos fastlegen som igjen henviser til sykehus for videre utredning og alle blodprøvene som skal taes.Og de er mange! Bl a kromosomprøver av begge som kan ta noen uker å få svar på.

Har du tatt laproskopi?

Masse lykke til, og varmt velkommen hit inn :-)

Skrevet

Tusen takk:) Men de 15 000 betaler man selv?

Jeps, jeg har tre små fine lap.arr på magen:) Må nok sette igang etter neste "løpetid" Har en runde igjen med pergo. Hadde vært morsomt med en valp snart.

Skrevet

Ja, 15 000 må man selv betale.Dette gjelder for 3 forsøk; offentlig eller privat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...