Bare oss to <3 Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Jenta mi er 4mnd å byner å få tre tenner, den ene er allerede noe ute. Derfor vil jeg slutte å amme, noen som har noen gode råd om hva eller hvordan jeg skal gjøre det? Ho er ikke kjempe begestra får flaske å vil ikke ha smokk =/
mai mammaen til to Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 men hvorfor slutte å amme bare pga tennene da?jeg ammet eldste til hun var 15 mnd. fikk tenner da hun var 5 mnd. ingen problem mini er 9 mnd og fikk to tenner for tre uker siden. ingen problem det heller.
Bare oss to <3 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2009 Hun biter nå med gommene å det er vondt nok så er faktisk redd får at ho fortseter å bite med tenner =/ Men syns det er veldig bra av deg å klare det, men jeg tør bare ikke..
ble mamma 1.juli 08 Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 hva med å fortsette å venne til flaske, så kan du jo pumpe deg og gi flaske?
mamarama og lille banan Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 du bør vel kanskje fortsette til babyen faktisk biter deg og det gjør vondt? litt dumt å slutte fordi du er redd for å få vondt...
mamarama og lille banan Skrevet 22. februar 2009 #6 Skrevet 22. februar 2009 sorry, så ikke at det faktisk gjorde vondt allerede. men det går jo an å venne babyen av med bitingen også da.
Bare oss to <3 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 22. februar 2009 Ho har holdt på med bitingen siden hun var 2mnd, hvordan venne av med det? Jeg vil jo selvfølgelig det beste får henne, men hatt mye "vondheter" å sliti litt med ammingen fra starten så biting med tenner klarer jeg bare ikke, om dere sjønner.. ho blir ganske sinna med flaske så hvordan får jeg ho til å likeden?
mamarama og lille banan Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 jeg har ikke hatt problemer med biting, men ganske mye annet med ammingen. kanskje dette kan hjelpe deg: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=148
lille sprelle Skrevet 22. februar 2009 #9 Skrevet 22. februar 2009 enige med noen andre her - hvorfor slutte? snuppa har hatt tenner i mange mnd og av og til biter hun litt, men det er stort sett et forbigått stadie første gang hun beit, så ble jeg så forskrekket at jeg kløyp henne i siden og da slapp hun (hadde hånden der).... andre gangen sa jeg nei høyt og slapp hun og begynte å gråte. Siden det har det vært få problemer. tipset er visstnok å trykke babyens ansikt inn i puppen slik at de må slippe og at de lærer av det.
Tonen Skrevet 22. februar 2009 #10 Skrevet 22. februar 2009 Jeg må si at jeg syns det er littegrann egoistisk av deg å slutte å amme fordi hun får tenner. Alle barn får tenner. De aller fleste fortsetter å amme uten nevneverdige problemer. Det er så mange fordeler for barnet å få morsmelk så lenge som mulig. Med fare for å gjenta de andre her..: Dersom babyen biter deg trykker du henne raskt inn mot brystet. Da får hun nesen begravd i huden og må slippe taket for å få puste. Du sier nei med streng stemme. Les på ammehjelpen.no. Her står flere tips.
ahtr Skrevet 22. februar 2009 #11 Skrevet 22. februar 2009 Kommer ikke med noe hverken den ene eller den andre veien, bortsett fra at jeg hvordan jeg hadde det da velsa fikk sine første tenner 4 mnd gammel. Nå er hun 7mnd. Hvertfall jeg hadde sakt til gubben at den dagen snuppa fikk tenner var det slutt på pupp for jeg orket ikke tanken på biting. Hun syntes nemlig at det var moro å dra hode bakover med fult sug... Så for meg dette med tenner og tenkt ikke pokker. Uansett, det jeg bestemt meg for var at så lenge hun ikke biter så forsetter jeg å amme. Når evt hvis hun begynner å bite med tenna på puppen er det tvert slutt. Krysser fingrene ennå har hun ikke bitt etter at tennene har kommet så hun får litt pupp fremdeles. Det jeg vil med dette er å si at du kan starte å venne henne til flaske foreks etter kveldspupp- la gjerne noen andre enn deg gi den til å begynne med. Det gjorde vi, og nå tar hun også flaske fra meg uten at hun nødvenigvis må ha pupp først. Også tar du det der i fra. Kan jo hende at hun ikke biter i det hele tatt, og at du trygt fortsetter å amme, men har vent henne til kveldsflaske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå