Gå til innhold

Bleieslutt...vi er på andre dagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært med på bleieslutt før, da det er min eldste som driver og slutter. Hun ville ikke ha på bleie da vi skifta etter å ha stått opp igår, og gikk uten så lenge vi var hjemme/inne. Hadde 3 uhell i løpet av hele dagen. Vi roser og jubler og hoier når hun sier ifra, eller går dit selv - for det gjør hun halvparten av gangene! Og prøver å ikke lage noe nummer ut av det når det blir uhell.

I dag har hun hatt 5 uhell, et hvor hun bæsja på seg, men vi fikk redda det allikevel ;o)

Hun har ikke særlig god kontroll over når hun må tisse så jeg spør ofte. Føler jeg maser...? Hender hun svarer "jammen, jeg tisser IKKE!" (les: jeg må ikke tisse) med strenge øyebryn... Vi har planer om å klare å kutte ut dagbleia hjemme og i bhg nå. Utebleie og "overaltellersbleie" tar vi når det blir litt mer vår/sommer og mindre klær å tisse på seg i. (vil hun ikke ha på bleie ute skal hun selvfølgelig få gå uten, men foreløpig virker det ikke som om det er noen problematikk)

Hvor mye uhell er vanlig i starten?

Hvor ofte bør hun tas med på do? SKAL hun tas med på do? Eller skal hun styre det selv? Og så får vi ta de uhellene som det fører med seg?

Og hvor mange skift sender jeg med til bhg i morgen??

Jeg klarer ikke helt å "lese" henne enda, og hvilke dovaner hun egentlig har - det vet jeg jo egentlig lite om, bleier er jo bleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...