Gå til innhold

Noen med tvillinger her:)

2 prinsesser og 1 prins...

Anbefalte innlegg

Følte dere at det var tvillinger på vei eller kom dette som en overaskelse?

Noen merkelige symptomer?

Hvordan er sjansen for å få tvillinger når det ikke er det i familien?

Kan legen kjenne om det er livmora som har vokst eller om det bare er flesk?

Jeg har blitt så stor rundt magen. Er bare 8+4 og har vokst radig. har en vanvittig matlyst så det kan jo og være grunnen. men er liksom bare rundt magen. Puppene er og blitt dobbelt så store. Ble ikke d før slutten sist. Og er vanvittig mye mer trøttere. sover kjempe lite på natta, men er ikke så kvalm som sist, men er kvalm hele dagen.

Ha en FIN søndag

Fortsetter under...

Heisann :)

Har ikke tvillinger (i armene enda) men de er på vei :)

Jeg skal gjøre et forsøk på å svare på spørsmålene dine :)

Angående sjansene ligger de rundt 5% naturlige oppståtte tvilling svangerskap, høyere hvis du har født tvillinger før (rundt 10%).

Jeg har selv kun en bestefar i min slekt som er tvilling, er ikke overvektig, ikke over 35 år og har ikke hatt hyppig sex rundt eggløsning (som kan øke sjansene for toeggede), men likevel så er det to på vei her :):):)

ANg. symptomer så erdet like forskjellig for de som venter to som for de som venter en. Selv var jeg grisekvalmhele døgnet fra ca uke 5 til uke 10). Jeg var ikke kvalm med mine to første så dette vra absolutt en ny opplevelse for meg. Eller så hadde jeg et sterkt ønske om to og livmoren spratt opp over skambeinet allerede i uke 6 og derfor fikk jeg en mistanke da :)

Magen min står ikke ut enda (11+3) men livmoren kjenner jeg godt når jeg ligger på ryggen,den strekker seg nå til 2-3 fingerbredder under navlen og det er enkelt (for meg) å kjenne at dette er livmoren (den er helt hard). Har du mye fett oppå kan det kanskje være vankelig å kjenne akkurat hvor livmoren er men så fremt det ikke er den harde kulen som står ut så kan du være ganske sikker på at det ikke er livmoren.

Nå føles det noen dager som jeg er supergravid og magen står litt ut ovenfor livmoren, dette er nok mer oppblåsthet og at livmoren presser resten av systemet opp for å få plass og har altså derfor ikke så mye med twinsa å gjøre........

Jeg er også sinnsykt trøtt og det er et teng som de fleste tvillinggravide kjenner seg igjen i.....

Nå skal det også sier at de aller fleste blir fortere trøtte og slitne når de har små fra før (vet ikke om din er liten eller stor jeg :)). Det sammme gjelder med magen, de fleste sier at den kommer raskere for hver graviditet.

Uansett så er det utrolig spennende å ha en mistanke om to,tviilinger er fantastisk spennende og for meg føles det som å ha vunnet jack potten :)

Lykke til i svnagerskapet ditt videre (blir spennende å høre hvor mange du har inni der) :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...