Marisolle Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Jeg startet på sprøytene på onsdag, og var uvel allerede fra torsdag. I går (lørdag) var jeg kjempekvalm, hadde diare (beklager detaljer...) og veldig vondt i kroppen (influensaliknende). Idag er jeg heldigvis bedre, men jeg er fortsatt veeeldig kvalmen. Klarer ikke å få ned noe mat. Er dette bare vanlige bivirkninger på Puregon eller kan det være tegn på overstimulering? Jeg stiller pennen inn på 125. Er det noen som vet om dette er en vanlig dose pr dag?
Nøtt Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Jeg har vært overstimulert, og jeg tviler på at det du opplever er symptomer på dette. Husker ikke hva normale bivirkninger på Puregon er, men dette kan også være en variant av influensa eller omgangssyke. De aller fleste som blir overstimulerte, merker ikke noe til det før etter at eggløsningssprøyta er tatt. Mine symptomer var ekstremt vondt i eggstokkene, tungpustethet, smerter ved spising/drikking/tissing, kvalme og svimmelhet. Var også veldig stinn i magen, og jeg la på meg 6 kg i væske på tre dager. Men er du i tvil, eller om symptomene dine øker, så er det sikkert ikke dumt å kontakte klinikken og forhøre deg. 125 IE er en ganske vanlig begynnerdose på Puregon. Man settes gjerne på denne dosen på første forsøket, når man ikke vet hvordan man responderer på medisinen. For noen er det altfor mye (som hos meg f.eks), men hos andre kan det være for lite. Hos mange er det akkurat passe. :-) Når det er første forsøket, så blir det litt prøving og feiling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå