Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #1 Del Skrevet 22. februar 2009 Dette hører vel kanskje til bligravid ,men tenkte at det var noen her med litt erfaring i forhold til mintt spørsmål..Ok,for det første så har jeg akkuratt kommet inn her på bim ,fordi jeg og kjeresten min vil gjerne prøve å bli gravid:)Min situasjon er at jeg har vær sykemeldt fra min jobb ett halvt års tid pga senebetenelse.Jeg har i august 09 vært sykemeld i ett år å vil da gå over på attføring(hvis nav godkjenner.men antar det) Ha r da tenket å begynne å studere å ta opp fag på bjørknes.Har nemmlig hørt at man får omgjort evt lån hvis man av sykdom/graviditet ikke kan fullføre å må slutte etter at det har godt 4 mnd.??. LITT VANSKELIG Å FORMULERE MITT SPØRSMÅL MEN SKAL PRØVE SÅ GODT JEG KAN:) ALT1: Har sykepenger som er ca 17000 mnd.hvis jeg nå skulle blitt gravid ville mine fødselspenger (eller hva det heter etter at man har født å går hjemme ett år med baby)blitt regnet ut i fra de 17000.,som ikke er så ille.? (er det noen som forresten vet hvor mye av de 17000 jeg får mnd da?) I dette ALT kan jeg jo ikke begynne å studere. Alt 2: Er å pørve å bli gravid slik at jeg har gått minst 4 mnd på skole før jeg har termin,slik at jeg da får gått litt på skole også da siden jeg da kan få omgjort lån til stipend som også da vil si nesten 80.000( tror jeg det er) fra lånekasse itllegg til attføring .Attføringen vet jeg da ikke hva blir regnet ut ifra siden det er over 12mnd siden jeg har hatt "lønn" (noen som vet hva de blir utregnet fra?) . Så da er spørsmålet hva som lønner seg økonomisk,så hvis det er noen som vet om disse utregningene blir jeg kjeeempe glad. Føles som ett eneste stort rot for meg nemmelig... Hvis det er noe av dette jeg har skrevet som ikke stemmer setter jeg pris på tilbakemelding:) TAKK PÅ FORHOND Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139688336-kan-noen-med-erfaring-hjelpe-meg-litt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 22. februar 2009 #2 Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg kan svare kort på en ting og det er det at hvis du går på atføring har du ikke krav på foreldrepenger og permisjon, min man går på atføring og han får ikke permisjon, eller fødselspenger hvis han går ut i permisjon. Men sykepenger telles som inntekt. Attføring er 80 eller 60% av det du tjente når du var i jobb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139688336-kan-noen-med-erfaring-hjelpe-meg-litt/#findComment-139689596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå