Gå til innhold

Hvorfor sier noen leger at det er bae å prøve igjen med en gang etter MA og andre sier man må vente en mens??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aner ikke. Mulig det er uenighet om dette innen fagfeltet. Jeg fikk råd om å vente en mens. Tror en må kjenne etter hva som er rett for en selv, ikke bare hva kroppen kan klare, men hva en psykisk sett vil og er i stand til etter en slik påkjenning.

Tror det kommer mye an på flere faktorer.

- Ved tidlig SA/MA kan man starte tidligere.

- Noen reagerer mer psykisk og kan ha godt av å vente litt

osv...

Legen min sa det bare var pga vanskligheter ved å fastsette termin.. Men hvis jeg ikke brydde meg så var det bare å sette igang!! Er nå i uke 8, så det gikk heldigvis raskt, men er livredd for å miste igjen..

i skrivet jeg fikk fra sykehuset etter MA og utskraping så står det at det er bra for den psykiske delen av dette å bli fort gravid igjen, men ikke at man måtte vente og gynekologen på sykehuset sa det ikke var noen grunn for å vente hvis en følte seg klar

Jeg hadde en MA som ble oppdaget i uke 13, og fikk utskrapning dagen etter. Jeg fikk beskjed av legen som foretok utskrapningen at jeg burde vente i tre måneder før vi eventuelt prøvde igjen (dvs to menstruasjoner). Dette for at livmoren skulle være bedre rustet for å holde på en ny spire.

Nå er jo en utskrapning et kirurgisk inngrep, så da er livmoren mer "sår" etterpå.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...