Gå til innhold

Jeg tok førekort her for en stund siden, men ingen har lært meg å fylle bensin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

gud så driti ut å ikke vite HVORDAN man fyller bensin..... Det forklarer litt om visse kjerringer i trafikk og med bil ja!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, jeg tok lappen for 4-5 år siden, og jeg fikk aldri opplæring i å fylle bensin, peile olje eller skifte dekk, men jaggu kan jeg det nå;) Så hvis noe går kræsj med bilen mens jeg er ute å kjører klarer jeg å ordne mye sjøl;)

bare prøv ut, og du SKAL kunne skifte dekk, det er så og si ulovlig etter min bok å kjøre bil uten å kunne fikse et punga hjul;) Kos deg med opplæringa:D

Skrevet

Du vil se, hvis du reiser på biltur i europa eller leier bil i fjerne støk at oktan nivået er mye lavere. Har du en gammel bil går det fint med lav oktan. En nyere bil trenger Premium. I norge får du kun høyoktan bensin. Du kan trygt fylle det billigste, uansett type bil. Har du diselbil er det bare å fylle opp. I norge tror jeg man fremdeles kan velge å betale etter at man fyller, men jeg er ikke sikker på om det gjelder i byene. På noen bensintanker må man lette opp klaffen bensinenrøret henger på før man fyller. De setter i gang pompa fra innsiden av butikken. Lykke til. Ps jeg har også fyllt 100 oktan på bil og det går like rundt (flybensin)

Skrevet

Tull! Det er ikke farlig om du fyller 98 på en 95. Den er ikke optimalt, men det skjer ikke noe!!

Jeg fylte alltid 95 på min gamle bil fordi det var billigere, selvom den skulle ha 95 oktan. Gikk bare fint. Gikk som ei klokke. Aldri feil på bilen eller noe!

Skrevet

*ler*

Tok lappen for ca. 10 år siden. Kjøpte bil en måned senere. Litt stresset og nervøs kjørte jeg avgårde, helt alene for første gang, bare for å oppdage at bensinlampa lyste. Jeg stoppet i første busslomme og ringte hjem til mamma (bodde hjemme da). Hun kom med egen bil og "fulgte" meg til nærmeste bensinstasjon og lærte meg hvordan/hva som skulle gjøres og fylles.

Lær det med en gang du. Er så dumt å være avhengig av andre.

:-)

Skrevet

ekssvigermor hadde førerkortet i en mannsalder, og fylte aldri tanken selv.

Skrevet

Så kjekt for deg da. Du har gjerne skulderputer og puddelsveis også? Det hadde liksom passet så fint til bilsamlingen din.

Skrevet

nei, jeg har bare en interesse for veteranbiler..

Skrevet

99 og 92 oktan fåes fortsatt kjøpt jo, for den over her som påstår det ikke finnes lenger, men, det selges ikke overalt.

Blir helt flau over hvor dumme damer det finnes jeg, visst du ikke skjønner hvordan du fyller bensin! Da burde du ikke hatt lappen!

Sikkert et fjase innlegg! Ikke rart kvinnfolk blir stempla som dumme, når du bl.a er et eksempel av kvinnerasen! Tragisk!

Skrevet

nei skal du fykke drivstoff kjører du inn på en bensinstassjon åpner bensin lokket velger riktig drivstoff. og fyller for den summen penger du ønsker eller til tanken er fullda stopper det av seg selv.

husker selv jeg syntes dette var litt skummelt første gangen men fant det jo ut selv uten å stå å lure engentlig.

mønster dybden i dekkene er viktig at du kan for å vite når du må ha nye dekk. litt dumt å ikke kunne hvor mange kilo du kan trekke på en henger om du skulle ha behov for det hvilket man kan få hvis man skal flytte , kaste ol.

drivstoff fylling trengs ikke å læres det fikser man om er det vaskelig så spør du om hjelp

Skrevet

Jeg hadde heller aldri fylt tanken da jeg fikk lappen. Måtte ringe pappa første gang jeg skulle fylle for jeg fikk ikke opp tanklokket... :)

Samboeren min hadde forresten ekstra-jobb på bensinstajon tidligere, der hadde de en fast kunde som aldri fylte selv. Hun hadde som prinsipp at hun ikke skulle lære seg det. :)

Skrevet

stort sett alle shell stasjoner selger 99 oktan!

de kaller den v-power og selger den i stedet for 98 oktan.

Skrevet

Relevant i forhold til problemstilling? dette må utdypes mer. AnnC 22.pp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...