Gå til innhold

Noen som har erfaring med Salvie te??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal visst få ned melkeproduksjon, og kun brukes av ammende om du skal avvenne barnet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke med vilje, men ja. Jeg brukte salvie i en gryterett og merket mindre melk. Spurte søsteren min (som er ammehjelper i USA) hvorfor, hun forklarte at salvie skal ammende IKKE bruke hvis de ønsker å fortsette å amme. Så hvis du tenker å avvenne, så tror jeg salvie te kan hjelpe.

Kål blad i bh'en også hjelper - men er kanskje ikke så stilig. :-)

Skrevet

Oi, så du merka det etter å ha brukt det i gryterett, såpass ja. Da er det ikke store mengden som skal til. Fikk du opp melka igjen etterpå?

Skrevet

Fant denne siden her:

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/salv_off.htm

Lurer på om jeg skal prøve litt jeg... Har samme problem som deg, MariaVictoria, med alt for stor melkeproduksjon, selv nå etter 5 mnd

:-/. Kanskje bare en halv kopp om dagen i noen dager eller no...? Hmmm....

Henger meg på denne tråden jeg; er det noen som har prøvd det? Hva skjedde, og fikk dere lett opp igjen prod. om det skulle være nødvendig?

Skrevet

Hei Turbo81

Ja, fant samme siden:) Kjøpte salvie-te på Life helsekostbutikk. I løsvekt. Var kanskje litt ambisiøs og drakk 4 kopper om dagen i et par dager. MEN det var da det begynte med tilstoppede melkeganger for min del, for første gang etter 3mnd med amming og MYE spreng. Er litt usikker om det kom av teen, eller fordi jeg ammet litt lenge på hvert bryst før bytte. Nå er jeg ihvertfall litt redd for å drikke teen igjen, om den skulle føre til tilstoppede melkeganger. Derfor jeg lurte på om noen hadde erfaring. Jeg merket ihvertfall ikke noe til mindre melk!

På denne siden står det at salviete må brukes med forsiktighet, har oversatt under..

http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?artid=2075483

(Står under avsnittet: Usual treatments [18])

Salvie er en sterk forebygger/hindrer/hemmer melkedannelse og burde brukes med varsomhet hvis målet bare er å redusere tilbudet/tilførsel og ikke å undertrykke det helt.

Tror jeg skal prøve en kopp om dagen igjen:)

Skrevet

Har prøvd den flere ganger uten noe reduksjon. Holder faktisk på nå med en ny runde, begynte lørdags formiddag. Men kjenner sprengen bygger seg opp igjen:( Men takk for tipset. All hjelp mottas:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...