AccidentalMum Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Kan man gi biola til babyer? Jeg tenkte lage smoothie og da kunne han få smake.. han er 7mnd
Synnøve_Solbakken Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Trodde de skulle være 10 mnd jeg. Men hør med HS eller se om det står noe på matportalen.no
Mamma mjaua Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 http://matportalen.no/artikler/2005/12/spedbarn her står det om mat til babyer fra 0-1 år:) om kumelk og slikt fra matportalen: Kumelk kan i spedbarnsperioden fortrenge mer jernrike matvarer fra kosten og bør som hovedregel ikke brukes som drikke og i grøt det første leveåret. Mindre mengder kumelk kan brukes i matlaging mot slutten av første leveår (ca. ti måneders alder). Fra denne alderen kan også noe yoghurt og syrnet melk gis.
AccidentalMum Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2009 Sukk... jaja. Takk for info:)
blomstre Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 Smaker godt med smoothie uten melkeprodukter også. Jeg lager det bare med frossenfrukt, banan og eplejuice...
halloween-termin :) Skrevet 22. februar 2009 #6 Skrevet 22. februar 2009 I tillegg er det ganske mye sukker i biola. Jeg ville heller ha blandet inn yoghurt uten sukker når barnet ditt er gammelt nok til å få yoghurt.
AccidentalMum Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 22. februar 2009 Det er biola yoghurt! åj, tenkte ikke på at den kommer som melk også Og det er veldig godt med bare frukt, men jeg tenkte lage til meg selv for å hjelpe magen og ville gi han en smakebit. Det er mye sukker i yoghurt, men hvilke er uten sukker? Inneholder de til gjengjeld hauger med tilsetningsstoffer?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 Youghurt naturell er helt sukkerfri.
noje Skrevet 23. februar 2009 #9 Skrevet 23. februar 2009 En kan introdusere syrnende melkeprodukter før vanlig melk..... Dere som er så ekstremt opptatt av at en ikke skal få i seg sukker, har dere tenkt på at det er masse sukker i frukt? (Da er smoothie ekstremt uheldig!) Må nesten le.... Biola smaker godt og er sunt og veldig bra for magen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå