Løvinne77 Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Vil jo gjerne at snuppeduppen skal få i seg alt han trenger av næringsstoffer, og da må han vel få fisk... Han er glad i fiskeboller, men jeg vil jo gjerne gi han ren fisk (selv om vi alltid kjøper fiskeboller fra en fiskebutikk så bollene har 65-67% fisk i seg), så her kommer spørsmålet - hva gjør man når pappa ikke liker fisk og mamma brekker seg av lukta når fisk tilberedes..? Ikke er jeg spesielt glad i smaken av det heller, vi synes begge to at det er skikkelig ekle greier (kokt, stekt, bakt, whatever....) Er vokst opp med masse fisk i kostholdet så jeg vet ikke hvorfor det er sånn men sånn er det... Er det noen andre produkter enn fiskeboller som har 'alt det sunne' i seg? Og nei - han får ikke tran (etter at jeg snakket med en marinebiolog som kunne sine saker og som så meg i øynene og sa at hun ville aldri gitt sitt barn tran fordi hun visste hva som var i det). Men uansett - dette skulle ikke være en diskusjon for eller mot tran, noen som har konstruktive ideer?
Barbafin Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Ååh.. fisk som er så godt! Og å dampe fisk er jo kjempeenkelt og godt! Men, det er jo selvfølgelig andre måter å få i seg fisk på. Fiskegrateng og plukkfisk (mange fiskehandlere har veldig gode og sunne varianter), fiskepudding, fiskesuppe, marinert laks (på f.eks. grillspyd).. Kanskje fiskehandleren har noen forslag? Det er jo heller ikke alle fiskesortene som lukter.. og dessuten skal ikke fersk fisk lukte! Da er den antagelig noen dager gammel. Forøvrig er jeg uenig med deg mht. tran, men det er jo ikke det det skulle handle om. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå