Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Har ei lita tulle på snart 14 mnd. Hun har vært glad i å bade siden fødselen. Men etter å ha starta i barnehagen fikk vi selvfølgelig omgangssjuka med medfølgende diaré. Mens det pågikk var det en del tilfeller hvor jeg ble nødt å skylle henne i vasken/badekaret - til tross for hennes sterke protester. Hun ble vel lei av all bleieskiftingen og vaskingen tenker jeg. Uansett, så har hun siden da ikke villet bade! Er ikke redd vannet, for hun kan sitte og leke med badelekene sine sittende på utsiden av baljen. Men hyler og sparker med engang vi prøver å sette henne oppi. Har også prøvd å lokke med leker, ta det veeeeldig rolig, og å dusje med henne - alt uten hell. Dette har pågått i over én måned nå. Vet ikke hva jeg skal gjøre! Må jo få vasket henne ordentlig innimellom, ikke bare med klut... Noen tips til en desperat mamma?
petite fleur Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Nøyaktig det samme skjedde her :-) Gutten hadde omgangssjuke og jeg måtte skylle bort masse oppkast fra håret hans. Han fikk helt panikk og illskrek, selv om det hele var over på under ett minutt. Etter det nektet han å bade. Det vil si, han STO i baljen og jeg vasket med klut, det var greit. Dette varte faktisk i ca 3 måneder, plutselig en dag satte han seg bare ned i badevannet igjen. Jenta di trenger sikkert bare litt mere tid, hun også :-)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Nesten litt godt at vi ikke er de eneste... vi har hatt samme problemet i noen måneder nå. Det ble mye klutvask, og så tok jeg henne av og til i dusjen og spylet av henne. Det ble mye skriking, men jeg tenkte det var bedre at det gikk fort og greit og at hun ikke koblet det opp mot badekaret siden hun allerede var redd for det. Det som ser ut til å fungere nå er at jeg bader sammen med henne. Først sto vi i badekaret mens jeg holdt henne i armene og så satte jeg meg mer og mer ned. Kanskje det vil virke for dere også? Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Sjønner at jeg bare må smøre meg med tålmodighet. Men det er uansett betryggende å høre at det mest trolig bare kan gå over av seg selv. Har desverre ikke badekar sånn at jeg får badet sammen med henne. Men får prøve å dusje litt sammen innimellom og ellers får vi bare bruke kluten flittig:)
tertilus Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 vi opplever også at vår badenymfe på ett år er mer skeptisk til å bade/dusje. instruktøren på babysvømmingen sier dette er helt normalt; barna har nå mer vett og skjønner hvor hjelpesløse de er/at de trenger bistand fra oss foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå