Gå til innhold

Felix Matheus -

Anbefalte innlegg

Gjest Siklerotte
Skrevet

Passer det sammen, eller absolutt ikke? Sånn med tanke på at begge navn skal brukes. Blir kanskje litt tungt, men jeg synes ikke det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aller først må jeg si at jeg liker begge navnene veldig godt. Felix er skikkelig tøft, internasjonalt, herlig og sjarmerende - ser for meg en herlig gutt. Matheus er vakkert og stødig.

Jeg synes egentlig de gikk ganske bra sammen - klangen er absolutt god! Fin overgang mellom x ("ks") og M som Matheus begynner med.

Sjangermessig vet jeg ikke om de passet 200 %, men det kan fort bli for bibelsk (skal mye til, da) med f.eks. Isak Matheus, derfor tror jeg Matheus har "godt av" noe annet foran seg :-) Felix er latin og Matheus hebraisk - synes det går veldig bra;- dessuten har Felix en veldig vakker betydning (om det betyr noe..).

Og sammen er det ikke noe tyngre enn mange andre kombinasjoner jeg vet om der begge navnene brukes.

Skrevet

Mine gutter har helt andre typer navn, likevel synes jeg Felix Matheus var nokså flott. Navnene låter flott sammen, men liker Matheus best.

Skrevet

Tror Felix er på vei oppover, men det gjør kanskje ikke noe?

Skrevet

Er jo ikke sikkert Felix er på vei oppover, selv om statistikken kan indikere det (http://ssb.no/navn/gutter/felix.gif). Jeg vet kun om én som heter Felix, og han er 27 år, herlig kar med glimt i øyet.

Men har dere eventuelt tenkt til å bruke begge navnene i barnehage- og skolesammenheng?

"Navnet brukes om én person i Bibelen, Antonius Feliks, en romersk landshøvding i Judea, som dommer i en rettsak mot Paulus" (wikipedia). Også navnet til tre paver gjennom tidenes løp og flere sainter, ja. Visste ikke det var en såpass "dyp" historie bak navnet, for å være ærlig =D

Skrevet

Mine gutter heter Tobias (hebraisk=Gud er god) og

Felix (latinsk=Lykkelig) og jeg er veldig fornøyd med navnevalgene ;)

Skrevet

men jeg liker nok helst å bare bruke et navn, det blir enklest da...

Skrevet

Fint navn. Hadde det vært opp til meg hadde jeg kun brukt Felix i dagligtalen, Felix Matheus er litt langt. Har du forresten tenkt på Felix Matheo?

Skrevet

Det går, men bedre i skrift enn i tale. Vanskelig forestillbart å rope inn Felix Matheus til middag...

Skrevet

Fint, men tungt. Slitsåmt å rope på Felix Mattheus til middag som noen skreiv. Men bruker du begge navnene på H, så er det vel greitt som alt anna.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Har du drukket eller?

Joda, Felix er et navn med mye historie og bakgrunn, dessverre også en kino, hehe.

Skrevet

Eg har ikkje drukke, men meine Felix passe godt te storesysteras namn.

Skrevet

Min mening er Felix eller Matheus hver for seg.De er spesielle og dominante navn begge to...blir litt for "mye" for min smak når de står sammen.;)

Skrevet

Felix Matheus går jo, men ville ikke brukt begge til daglig. Felix er herlig, Matheus kan jeg styre min begeistring for.

Skrevet

Felix er fint, liker ikke Matheus. Da er Matheo finere :)

Felix Matheo ?

Skrevet

Smør på flesk. Dobbeltnavn er best om iallefall det ene holdes enkelt.

Skrevet

Syns det er fint, jeg.

Tenkte litt på det samme selv, men det ble ikke sånn likevel ;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...