Gå til innhold

Korsn funger det??

Anbefalte innlegg

Hei !!

Jeg hadde en dødfødsel to dager før termin , fødte da en perfekt jente på 4450 gr,som hadde sluttet å puste.

Nå er jeg endelig gravid igjen (uke 25) og merker jeg gruer meg mye til det nærmer seg termin.

Kan man "kreve" å få keisersnitt ??? Poenget mitt er at jeg IKKE har nerver til å vente til termin,og legene sa at man ikke setter igang et normalt svangerskap før termindato.

Jordmor har ikke nevnt noe om det , og vil liksom ikke svare på det før nærmere termindato..

noen som vet??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139685977-korsn-funger-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På sykehuset jeg jobber (på østlandet) så er det sånn at man tilbys ekstra oppfølging på sykehuset etter en sånn opplevelse du har hatt. Man blir også satt i gang før termin hvis man ønsker det (så sant det er mulig, så prøver de ihvertfall).

Syns ikke i utgangspunktet du skal "kreve" keisersnitt, men det kan kanskje være lurt å be om en samtale med gynekolog på sykehuset der du skal føde, så kan dere planlegge og klarlegge noen ting god tid i forkant? Og dette syns jeg du kan be om henvisning for alt på mandag! Ikke noe vits i å gå lenge og grue seg.

Masse lykke til!!

:-)

Så utrolig trist å høre om jenta di!

Det er klart at du bør be om ekstra oppfølging. Dersom jordmora ikke hører på deg, så bør du enten bytte jordmor, eller ta dette opp med fastlegen.

I dagens sykehus-Norge er det den som skriker høyest som får det man har krav på - dessverre, så du må belage deg på å stå på krava og si rett ut hvilke bekymringer du har og hva du ønsker deg.

Du burde få ekstra oppfølging i form av ekstra ultralyder for vekstestimering og for å sjekke at barnet i magen har det så bra som mulig. De fleste sykehus setter i gang gravide før termin dersom det er indikasjoner for det, og jeg vil tro at du har det. Jeg blei selv satt i gang i begynnelsen av uke 38 (var nok egentlig i begynnelsen av uke 37, er sikker på unnfangelsestidspunktet) fordi sønnen min hadde stor hodeomkrets og jeg har medfødt ustabilt bekken. Dette var på Rikshospitalet.

Dersom du føler at du ikke blir hørt av helsepersonell, så be om å få en second opinion av en annen lege, og dersom du ikke er fornøyd med sykehuset, så bytt for all del sykehus!

Ønsker deg riktig lykke til, og gi beskjed om hvordan det går med deg og hvilken oppfølging du får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...