babyfrøken *mamma* Skrevet 21. februar 2009 #1 Skrevet 21. februar 2009 ..........når de sover? Før var jeg inne hos henne hvert kvarter, har roet det litt, så nå er jeg vel inne hos henne ca hver halvtime- hvert 3. kvarter før vi legger oss. Ca en gang i halvtimen når hun sover ute, kanskje litt oftere når jeg tenker meg om ;o) Hun er 14 uker.
FruBoger fødeklar Skrevet 21. februar 2009 #2 Skrevet 21. februar 2009 hele tiden;) men nå legger jo ikke trollet mitt seg før jeg har gjort det... nekter å sove uten osen av meg i nærheten:) på dagen løfter jeg opp dyner og pledd hvert 5 min for å sjekke at magen beveger seg;)
2fat2fly Skrevet 21. februar 2009 #3 Skrevet 21. februar 2009 Hun er 7 mndr, ligger på eget rom og vi ser vel innom henne ca annenhver time på kvelden. Etter at vi har lagt oss er det kun hvis hun skriker/lager lyder.
¤¤angelina¤¤ Skrevet 21. februar 2009 #4 Skrevet 21. februar 2009 La seg 20 i kveld, pappaen sjekket 1 gang ganske rett etter at hun sovna, ikke sjekket siden da og nå er klokken passert tolv. Hørte at hun babla litt for ett par timer siden. Sjekket førstemann litt oftere.
¤¤angelina¤¤ Skrevet 21. februar 2009 #5 Skrevet 21. februar 2009 Ok, men hun er 7 mnd, sjekket kanskje LITT oftere i begynnelsen...
Marsipan❤grisen Skrevet 21. februar 2009 #6 Skrevet 21. februar 2009 Fra hun var født til hun var 6 mnd samsov vi, så da sjekket jeg henne hver gang jeg våknet om natten. Når hun begynte å legge seg før oss sjekket jeg henne på babycall ( med kamera), og noen få ganger jeg gikk opp å tittet. Nå er hun 9 mnd, og jeg følger med på henne gjennom babycallen når jeg sitter nede, kjenner alltid om hun puster før jeg legger meg, ellers sjekker jeg henne ikke mer etter at jeg har lagt meg.
NormaJean Skrevet 21. februar 2009 #7 Skrevet 21. februar 2009 jeg sjekker 1 gang rett før vi legger oss! jeg prøver å passe på å ikke bli for hysterisk og sjekke hele tiden. tror jeg bare hadde blitt fryktelig sliten av det. har hele tiden den frykten for at det skal skje han noe:(
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 Å herlighet hvor ofte noen av der sjekker. Føler meg nesten uansvarlig forhold til dere. Jeg sjekker kansje en gang i løpet av kvelden. Hun legger seg rundt 7, må ofte gå inn å putte inn smokken til klokken halv åtte, og når hun først har sovnet så pleier jeg ikke akkurat å gå inn å sjekke før etter noen timer.
LilleBjella Skrevet 22. februar 2009 #9 Skrevet 22. februar 2009 Aldri..... Jeg legger han og går ut. Tror aldri jeg har sjekket om han puster. Jo, en gang i jula da han lå på sofaen og så litt blå ut i ansiktet. Da skvatt jeg litt. Han bråker ofte i søvne da, så jeg hører han ofte uansett. Det er ikke det at jeg ikke er glad i ungen min, men hva er sannsynligheten for at han skal slutte å puste, når han ligger på ryggen, temperaturen er bra, osv osv? Er det anbefalt at man skal inn å sjekke så og så ofte?
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #10 Skrevet 22. februar 2009 Har full oversikt med baby call med video kamera, så ja kaster blikket på skjermen noen ganger i løpet av kvelden!
Itsrejk Skrevet 22. februar 2009 #11 Skrevet 22. februar 2009 Hm... Jeg er nok av den mer hysteriske sorten... Småtten legger seg samtidig som oss, og om natta sjekker jeg ham bare hvis jeg våkner. Om dagen derimot... Har ikke fått motet meg opp til å la ham sove ute alene i vogna ennå. Han er seks uker i morgen. Han sover jo i vogna når vi går tur, men når vi kommer hjem tar jeg inn vogna, åpner posen og klærne hans og lar ham sove videre i gangen. Da kan jeg følge med hele tida. Ellers sover han i ei vogn inne på stua, og da har jeg full oversikt fra stolen min. Hvis jeg gjør husarbeid og sånt no så sjekker jeg nok i hvert fall hvert tiende minutt. Sliter med å roe ned ift krybbedød altså, selv om LilleElla selvfølgelig har rett i at sjansen er minimal så lenge han sover på ryggen og er riktig kledd etter temperaturen. Problemet er at jeg ikke klarer å tenke sannsynlighet når det gjelder slike ting... Vissheten om at det faktisk _kan skje_ er ille. Vel, jeg jobber med saken... (Og er fremdeles på jakt etter en pustemonitor som kan brukes ute i vogna...noen tips?)
husmus &2 Skrevet 22. februar 2009 #12 Skrevet 22. februar 2009 Jeg var verre før, men nå hender det jeg skrur den på en eller to ganger i løpet av kvelden for å sjekke. Vi har videomonitor. Jeg sjekker egentlig mest etter at han ikke har lagt den kosekluten over ansiktet. Jeg er nemlig ikke av den sorten som synes at DET er ok. Jeg har sluttet (nesten) å stikke hånden inn i vognen når vi er ute og triller. Ikke rart han sov dårlig liksom. Jeg våkner aldri om natten lenger for å sjekke og det tar lang tid for meg å høre han når han ligger og brummer. Samtidig våkner jeg umiddelbart hvis han plutselig er potte tett i nesa osv. Merkelig.
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #13 Skrevet 22. februar 2009 Ja jeg er nok det motsatte av hysterisk.... har aldri sjekket noe mer enn kanskje når jeg legger meg. Når lillegutt var fra 0-6 mnd bråket han så fælt når han sov at det var ikke noe vits i å sjekke noe ekstra. Hadde en raspelyd i strupen som er borte nå. Så har jeg sjekket før jeg legger meg når han ligger på eget rom. That's it. På dagtid ligger han i vognen utenfor på verandaen og har god oversikt når jeg er inne.
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #14 Skrevet 22. februar 2009 Hun legger seg i 8-tiden og jeg er inne ett par ganger og gir sutten før hun sovner helt. Ellers sjekker jeg ikke før jeg legger meg i 11-tiden. Har babycallen på da så hører hvis hun våkner.
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 22. februar 2009 #15 Skrevet 22. februar 2009 På dagtid når han sover ute i vognen har jeg god oversikt fra stuen og sjekker han fra vinduet et par ganger kanskje. (han sover ca 3 timer ute i vogn og når han våkner så rugger hele vognen så det ser jeg godt fra soffaen) Sover han inne på dagen har jeg babycall og er aldrig inne og sjekker han da. På kvelden legger han seg mellom 19-20 og da er jeg inne og ser til han en gang rett før vi legger oss. Ikke noe mer hvis ikke jeg hører noe. Av og til må jeg inn og putte i smokken... Får vondt i magen når jeg tenker på krybbedød, men jeg hadde blitt gal hvis jeg skulle løpe inn å sjekke han hele tiden...dessuten tror jeg han hadde blitt forstyrret og våknet og.
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #16 Skrevet 22. februar 2009 hoho... nå følte jeg meg skikkelig bad her.. hehe.. snuppa sover ute nå.. la ho ut halv tolv.. og jeg har ikke sjekke en gang.. hm.. har på babycallen da.. Og når hun legger seg klokka åtte på kvelden.. og legger meg selv klokka ca 23.. så sjekker jeg 1 gang, kanskje 2.. hun er 8 mnd.. dette er barn nr to.. så er litt roligere denne gangen
Labambie Skrevet 22. februar 2009 #18 Skrevet 22. februar 2009 Jenta mi er 13 mnd og sover fortsatt med pustealarm på senga si. Den ville jeg aldri vært foruten, den gjør at jeg kan slappe av både på kveldene og nettene. Skal bruke den så lenge som mulig, hadde heller bytta ut barnevogna før jeg hadde bytta bort "sjelefreden" min.. Men en ting, hvorfor er man hysterisk om man sjekker at det kjæreste man har puster??
Itsrejk Skrevet 22. februar 2009 #19 Skrevet 22. februar 2009 Hvilken pustealarm har du, Labambie? Hvordan funker den? Og er det mulig å bruke den i vogna? Lettere å sjekke at småtten puster i senga enn nede i voksiposen ute i vogna, føler jeg.
LilleBjella Skrevet 22. februar 2009 #20 Skrevet 22. februar 2009 Syns ikke man er hysterisk, men det virker på meg som veldig plagsomt og irrasjonelt å gå rundt og være redd for at babyen skal slutte å puste. Jeg er rett og slett ikke redd for det. Nå har jeg riktignok et barn med en alvorlig sykdom, så kanskje jeg konsentrer meg om andre ting enn de fleste andre? Det er vel mye større sjanse for å kræsje med bilen for eksempel. Jeg har faktisk litt hjertet i halsen når jeg kjører bil.
Labambie Skrevet 22. februar 2009 #21 Skrevet 22. februar 2009 http://www.andningslarm.se/innehall/andningslarm/babysense/bs_1.php Den kan brukes overalt! Utrolig betryggende.. Barnet sover opp 1 plate (da den er liten også 2 plater da h*n er større) også fanger den plata opp bevegelser fra lungene og sender ut signal.. Da lyser det hele tiden ett grønt lys.
Zikosu og William Skrevet 22. februar 2009 #22 Skrevet 22. februar 2009 hvis barnet er friskt og omgivelsene er rette er det minimal sjanse for at barnet slutter å puste...så litt hysterisk er det kanskje... jeg for min del kan ikke gå inn og sjekke snuppen så ofte for han er ganske var på lyder så da ville han kanskje våknet...nå er han dog 10mnd og jeg sjekket han før,men la merke til at han våknet til litt etter at vi flyttet han på eget rom så sluttet å sjekke han da...da han fortsatt sov inne hos oss var det ingen av oss som sov godt,vi våknet av hverandres lyder hele gjengen,så det var en fryd å få han på eget rom... den siste måneden har han også sovet ca12timer hver natt,legger seg 18-19 på kvelden og våkner 6-7 på morgenen...og da er han våken 3-4timer før han har en dupp på 2-3 timer...deilig!!! lar han sove ute i vogn på dagen hvor jeg kan se han og følge med på lyder og bevegelse,har merket han sover bedre ute enn på rommet sitt på dagen...men han er så stor nå at han klarer å snu seg til og si ifra om noe er ubehagelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå