Gå til innhold

hvordan fungerer dette med sæddonor???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at det fungerer litt på samme måte som adoptere?Da tenker jeg på om man må ha en vis inntekt,noen kommer hjem til deg for å se om alt er "ordentlig "etc etc..Hvor mange forsøk får man,og hva koster det sånn ca?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du skal gå gjennom offentlige sykehus i Norge, må du enten være gift eller i et stabilt samboerforhold og behandlende lege må ikke oppleve deg og din partner som sosialt ustabilt/mentalt syke. Ellers ingen spesielle krav.

Det varierer litt hvor mange forsøk man får, før man eventuelt videresendes til ivf. Man får tre ivf-forsøk via det offentlige. Egenandelen per donorinseminasjon er 1500.

Mange drar utenlands, særlig til Danmark, og får inseminasjoner på privatklinikk. Prisene her ligger på 2000-6000 per forsøk. For single er dette eneste alternativ.

Skrevet

Ok.Jeg er jo da singel,å har aldri hatt noe behov for den tradisjonelle familie situsjonene.

Inne i meg har jeg hatt en veldig dyp sorg for at jeg da ikke kommer til å få barn(har ønsket å drømt om å fa barn så langt jeg kan huske tilbake),og har da "tvunget meg til å ha div forhold å trodd at det bare har vært noe galt med det tidligere kjæresten min,å tenkt at hvis jeg finner den riktige vil det gå fint ,og kan da stifte familie..!Men nå har jeg innsett at det ikke er noe for meg og jeg er ulykklig å har det rett å slett ikke bra i forhold.Har altid vært ett dilemma for meg i forhold at jeg måttet prøve litt til (selvom jeg har vært ulykkelig)for at jeg noen gang skulle få barn.!

Men så kom jeg på dette med donor å tenker at det kan være noe for meg....?

Dette er heller ingen uansvarlig spontan ide`fra min side at jeg har valgt å funnet ut at jeg trives best alene.Jeg har tenkt slik i kanske 15 år.Å jeg tenker som så at hvis jeg skal få barn i en situasjon jeg altid er ulykklig i er jo ikke det bra for meg,mann eller barn ,så hvorfor ikke gjøre det alene..

Jeg er jo stabil ,har grei utdannelse, god familie med masse kjærlighet og støtte !Har som sagt ikke ett stort flott hus på bygdø og familie med massse penger,men det trenger man ikke å ha heller for å være en god mor:)Derfor lurer jeg på hvordan disse donor i utlandet og danmark opprerer i forhold til slike ting?

Skrevet

Det er ikke noe de legger seg opp i. De fleste har en samtale med deg der de gjennomgår litt om hvorfor du ønsker donor, hvordan du ser for deg livet alene med barn osv., men de sjekker ikke verken økonomi eller noe annet. Du kan jo se på hjemmesidene til noen av klinikkene i København: www.nordica.org, www.storkklinik.dk, www.vitanova.dk

Skrevet

Ok:) Tusen takk for hjelpen skal gå inn å sjekke på de siden nå :)

Skrevet

Poden min er et Stork-barn, du kan gjerne kontakte meg hvis det er noe du lurer på. Jeg har vært på Stork Klinik i Dk mange ganger : )

Skrevet

ok.takk for det.EN ting jeg lurer på er :er poden din babien du HAR i magen eller HAR HATT(sorry dumt spøsmål),er ny her skønner du å det er så mange rare kallenavn og forkortelser å sette seg inn i .Eller er det noe hhelt annet kanske??

Gjest Lilac3
Skrevet

Poden er 2 år nå han : ) Bare spør hvis det er noe du lurer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...