Gå til innhold

Gi kvinner RETT til keisersnitt

Anbefalte innlegg

Syns det er utrolig kvinnediskriminerende at kvinner fortsatt ikke får lov å bestemme over egen kropp 100% i et rikt liksom likestillingssamfunn .

Er det likestilling i Norge da egentlig ? - Nei er ikke det overhodet .Syns kvinner er sterkt undertrykket og diskriminert enda jeg .Noe av det viktigste i livet er da å få bestemm selv over egen kropp ? Er jo en selvfølge for menn at de kan - hvorfor skal ikke kvinner ha samme rett ? Når de betaler SKATT og JOBBER akkurat som menn i dette samfunn . Mange tusen kvinner pådrar seg uønskede og unødvendige underlivsplager / sykdom / skader hvert eneste år i forbindelse med vaginal fødsel - og det forde de ble motvillig overtalt til vaginal fødsel .Enda de selv ønsket KS for å bevare sin vanlige gode helse før fødsel .Unnslippe urininkontinens og plager i ung alder og div livmorfremfall og skjedeprolaps .Som ER uten tvil plagsomt i ettertid og forringer livskvaliteten og eget selvbilde .Om det offentlige er redd kostnadene ved keisersnitt - så hvorfor ikke bare innføre en mye høyere egenandel for de som velger KS - og da gi kvinner samtidig et valg selv ? Skulle tro det ville ha masse positive ringvirkninger både samfunnsøkonomisk og i privatlivet ( forhindre sosiale kriser ) osv ved å behandle kvinner litt mer humant og likestilt .Jeg syns det er innhumant å påføre kvinner unødvendige smerter og helse-lidelser - når det kan forebygges ved å ta et selvvalgt KS ? Er ikke likestilling - før denne diskriminerende inhumane holdningen til kvinner endres og alle kvinner gis tilbud om og rett til å velge KS uansett grunn .

Slik som kvinner i alle engelsk språklige land har mulighet til.For ikke å snakke om også Tyskland . Kvinner i Norge burde få samme gode levestandard og underlivs-HELSE som i andre større velutviklede industriland .

Hvorfor skal Norge tviholde på gammeldagse holdninger , praksis og løsninger når det skader kvinners underliv / totale helsetilstand - mens verden går tross alt fremover og ikke bakover ?

Til opplysning finnes det masse private KS - klinikker i nesten alle andre land - men ikke i Norge ? hvorfor ? Er jo uten tvil marked for det og skrikende behov for det her som i alle andre land Norge liker å sammenligne seg med ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139682887-gi-kvinner-rett-til-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og i enkelte små byer er det utrolig vanskelig å få eks gynekologisk hjelp dersom man lider og er ille skadet , plaget eller har alvorlige smerter i underlivet i lang tid etter fødsel som føles uutholdelige å leve med . Disse kvinnene lider i stillhet og lider jo verre en dyr i år 2009 i et av verdens rikeste land - dyr har det mye enklere og er bedre egnet anatomisk til å føde uten skader og plager i ettertid .Hvordan tror dere det står til med den psykiske helsen når de er så plaget ? Masse mørketall .Finns småsteder og byer her til lands hvor det nesten ikke eksisterer gynekologer / leger som kan hjelpe kvinner med underlivslidelser grunnet vaginal fødsel .Er jo forferdelig .

Hadde folk tatt keisersnitt hadde gynekologer og jordmødre blitt nesten arbeidsledige alle sammen eller fått mye mindre å gjøre enn i dag .Ville ikke vært behov for dem nesten da - da alle var friske .-Kanskje derfor gynekologer , leger , og jordmødre i redsel for yrkenes framtid og behov og mulighet til å tjene penger på pasientene sine - på død og liv skal tvinge alle kvinner til å føde vaginalt imot sin frie vilje og overbevisning ? Enda de VET det vil føre til div plager for pasienten som kunne vært unngått med KS ? kynisk - Begynner ærlig talt å lure på om det er det som ligger som baktanker - når gynekologer , jordmødre , er livredd nye holdningsendringer & modernisering innen fødselsomsorg og fritt valg til KS for kvinner ? Disse yrkesgruppene tjener jo kynisk nok PENGER på at folk er gravide og føder vaginalt og eller får skader i underlivet etterpå og blir syke og trenger behandling av gynekolog etterpå / lege / fysioterapaut og div.Og er jo svindyrt å gå til gynekolog- ofte 1000 kr hos private .For noen priser ! ingen tvil om at helse er stor butikk i dag og blitt en pengemaskin hvor alle ser mulighet til profitt og fortjeneste - fylle opp egen lommebok etc .

Akkurat som at TENA LADIE - faktisk tjener penger på at unge kvinner lider av urin-inkontinens etter fødsel ...Kynisk verden vi lever i . Støtt heller de legene økonomisk som ønsker kvinner vell og god helse istede . F. eks private KS klinikker utenlands . Vell tjener de penger på å utføre KS på pasientene - men pasientene unngår jo da i ettertid å bli fast betalende kunde hos gynekolog for å reparere kurere underlivsskader / smerter og Tena ladie blir ingen stor utgiftspost i fremtiden he he Og vaginalplastikk i ettertid vil være unødvendig og uønskelig, noe en også må dekke av egen lommebok .... !!!! - da underlivet er urørt og i topp form etter KS uansett i samme størrelse og fasong som før etter KS .Jeg skal nå i hvertfall heller støtte økonomisk de leger / klinikker som gir meg ønsket og frivillig behandling - eks privat ks klinikk utenlands . Jeg skal heller støtte dem som fremmer og ivaretar min gode helse - fremfor de jæv.... som er uærlige og anbefaler helseskadelig behandling til meg og som i ettertid tjener penger på at jeg blir skadet og syk ... he he

Bruk hjernen kvinner ! se litt på årsaker til motstanden mot full likestilling og rett til kvinner å få bestemme 100 % over egen kropp og helserisikoer .

JORDMØDRE TJENER PENGER PÅ SAMTALER OM FØDSELSANGST ! De får LØNN av selveste staten for å overtale kvinner til å VÅGE å gjennomgå naturlig fødsel ...

Gikk selv til samtale pga fødselsangst hos jordmor .Jeg lurte på muligheten til å få innvilget keisersnitt pga sterk panikkangst og total fobi mot naturlig fødsel - derfor jeg egentlig giddet å gå til samtale med jordmor .Og jeg måtte selv betale ganske høye egenandeler for hver eneste samtale , beløp seg jo til flere 1000 kr fra min lommebok om jeg regner sammen alle samtalene og time hos gynekolog - UTEN Å FÅ KEISERSNITT eller hjelp eller noe VALG eller noen som helst forståelse - som heller ikke ga meg noe hjelp eller ønsket svar .Hun forsøkte bare å få meg til å innse at KS ikke var løsningen . He he - jordmødre lever av og tjener dermed kyniske PENGER på at kvinner har fødselsangst ! Så kynisk og falsk å prøve å bearbeide kvinner til å gå for vanlig fødsel - ufrivillig .Herlighet hvor de jobber for å holde kvinners selvbestemmelsesrett over egen kropp minimal istede for optimalt selv .Er til å flire av korupsjonen i hele systemet og løgnene en blir servert som sannheter og fortielser om en fødsels permanente skader / risiko osv som skal innbille oss at vaginal fødsel alltid er best - uansett alder og bakgrunn .Et svik mot andre kvinner - sitt eget kjønn er dette jordmoryrket - når de ikke våger å kjempe for at de med fødselsangst bør kunne få keisersnitt etter eget ønske og ja - alle kvinner som frykter unerlivsskader og defekter eks permanente nerveskader i vagina etter fødsel pga full stopp av blodsirkulasjon under langvarig eks trykking som gjør at nerver skades og dør . De arbeider jo ( de fleste ) med å manipulere kvinner til å våge å gjennomgå vaginal fødsel imot sitt ønske - enda pasienten selv kunn ønsker KS selv og ikke greier tanken engang på å gjennomgå vaginal fødsel med dens risikoer uten å føle ren panikk .Hvor er hensynet til disse pasientene - som har det slik ? Finns nesten ikke .

Aldri mer om jeg betaler 1 norsk krone mer til jordmor i egenandel for å bli forsøkt hjernevasket , manipulert og tvingt til å gjøre noe helt totalt ufrivillig mot meg selv og min kropp og fremtidige helse - vaginal fødsel . Æsj .

Skal heller støtte ØKONOMISK utenlandske leger som gir meg frivillig behandling og valg -og serverer sannheter i stede for løgner .... De er verd kronene jeg uansett må betale selv .Er min pengebok og helse - og gidder ikke kaste bort mine penger på å prøve å bli forstått av norsk jordmor eller lege eller gynekolog .De arbeider jo alle med å manipulere alle unge friske kvinner til vaginal fødsel uansett . Og ikke gi pasienten noe annet alternativ eller valg i vår lille land .Syns folk burde være klar over at praksisen er helt annerledes i andre vestlige land . F.eks i det private helsesystem utenlands .Og at der er full aksept og RESPEKT for pasienten om kvinnen nekter vaginal fødsel .

Ulikt Norge - med andre ord ! Derfor støtt økonomisk de som jobber for kvinners likestilling og rett til å beskytte sin egen kropp mot helseslitasje og skader . Kontra de som jobber for at kvinner ikke skal ha valg muligheter i livet fortsatt !

• 3 uker senere...
Gjest VerdensHeldigsteMamma

Hjelpe meg... Hva med å tenke litt på barnets beste?? De f l e s t e barn har best av å bli født vaginalt, - men det kommer visst bak mors komfort og velbehag på listen hos mange. Og hvor i all verden har dere det fra at det er så enkelt og smertefritt med keisersnitt?

Hvor har du det fra at barna har best av å bli født vaginalt.?

Fra økonomidirektøren i fylket ditt?

Den eneste grunnen som er "sikkert" her er at det er utrolig kostbart med keisersnitt i forhold til vaginalfødsel.

Tar du keisersnitt i våken tilstand så er det bedre for barnet enn å bli trykket ut gjennom en kanal.

Har lest mye om dette i det siste da jeg selv er gravid og har hatt to katastrofekeisersnitt . var helt klar for å føde så kom det alvorlige komplikasjoner til så da ble det katastrofekeisersnitt.

Men har man ett planlagt keisersnitt i våken tilstand med alle de menneskene som er i operasjonsteamet så er det klart tryggest for mor og barn enn bare EN jordmor som har ansvaret for flere fødene samtidig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...