Gå til innhold

Han nekter å sove på dagen! Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er 6 mnd i neste uke, og har aldri sovnet av seg selv på dagen.

Han må bysses i vogna helst ute hver gang han skal sove og da sover han ikke mer enn maks 30 minutter på en god dag!!!

På kvelden sovner han fint i senga si, har prøvd å legge han i senga på dagen også men det ble ikke så populært!!

Har ikke energi til å gå tur hver gang han skal sove...

Har noen råd å komme med, eller opplevd lignende?

Hilsen frustrert mamma......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er vesla snart 5mnd og hun sovner heller aldri av selv selv. Har sluttet å bysse henne i søvn så her triller jeg vogna over dørstokken. er gjerne surving i noen minutter, men hun sovner stort sett alltid.

Av en eller annen grunn har det hjulpet å ha på trekket over vogna mens jeg triller...og synger av og til også når hun blir ekstremt suttrete.

Lykke til!

Skrevet

Har samme problemet med gutten min her jeg også!

Men ingen gode råd desverre. Her må jeg gå tur.. han sover kun ute på dagtid! Men det er ikke alltid jeg trenger å gå så lang tur for å få han til å sove da.. Men kunne trengt noen gode råd jeg også.

For min egen del synes jeg egentlig det er deilig å komme seg ut en liten tur hver dag. Men synes det er så prakk med all den snøen. Så det er ikke alltid jeg orker å slite meg ihjel for å komme meg ut. Det tar mye tid og energi. Så ser virkelig frem til vår og sommer nå!!

Skrevet

Hadde det på samme måte som dere da vår kar var 5-6 mnd. Ble vugget, bysset og flasket i søvn frem til da, og leggingen tok lengre og lengre tid og ble vanskelgiere og vanskeligere. Han gråt seg i søvn i armene mine som regel og sov da kanskje 30-40 min i slengen etterpå. Så det resulterte i en meget sliten og sint lillemann.

Etter en lang prat med hs fant jeg ut at det beste var å "lære" ham å sovne selv. Dvs at jeg la ham våken og ikke vugget eller bysset ham i søvn. Tok en stund å lære ham dette, men det ble straks mye bedre da og han sov mye lengre siden han ikke trengte stimuli for å falle i søvn. Nå kommer sikkert søvnpolitiet her inne til å kritisere meg for dette, men det var iallfall det som funket her i huset.

Skrevet

Sånn er det her også, men jeg har den fantastiske stolen fra Fisherprice, som vugger av seg selv med jungel musikk og vugge musikk. Den er helt genial, jeg bysser henne litt hardt i den til hun sovner, musikken er på og alt, så setter jeg på vugginga og da siiver hun gjerne 3 timer før hun våkner igjen, og da legger jeg med nedpå litt selv også:):)

Skrevet

sliter med dette selv, men det hørtes genialt ut med den stolen. Pris? Er det egentlig en vanlig vippestol?

Skrevet

Sender med link til en som selger den på nette, nå tok jeg den billigste jeg fant:) Den er helt genial "Barnevakt på batteri" blir den kalt, vesla sitter ofte der med lekene sine og leker mens den gynger, da kan jeg rydde rundt her og gjøre det jeg vil uten at hun blir dritt lei av å ligge stille et sted. Den kan gynges i alle veier, spiller musikk, rolig musikk hvis dem skal sove, også litt mere fart når det er lek. kan brukes en god stund også:)

Jeg har brukt den fra hun var nyfødt, er første gangs mamma og har sagt til min kjære at jeg skal ha denne her til min neste også! Får ikke sagt nok hvor utrolig fornøyd jeg er med den:):)

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16416918

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...