3barnsmor :) Skrevet 21. februar 2009 #1 Skrevet 21. februar 2009 alle mine barn har sovet hele natta fra de er ca 1 mnd gammel. de begynte oxo med bittelitt tynn grøt rundt 2 mnd alderren ... ser ikke helt problemet når de er sultne og melk ikke er nok. Skal man begynne med alt når de 4 mnd. de må vel få prøve litt forskjellig før det. Og jeg begynte med smokk om natta, for fant ut at det var mer sugebehov enn sult... det funka. de sovna med en gang... Men jeg måtte jo opp flere ganger om natta fordi de mista smokken da, men etterhvert så kklarer de å gi den til seg selv.. Og du vet jo det at spedbarn ikke stopper når de får flaske, hvertfall så har det ikke vært magamål på mine, da blir det så fullt etterhvert at de bare gulper opp igjen halvparten... da er det mere sugebehov enn sultbehov....
Tonen Skrevet 21. februar 2009 #2 Skrevet 21. februar 2009 Det du skriver om å gi grøt ved 2 mnd syns jeg tyder på total uvitenhet og er alldeles latterlig. Kan du fortelle meg om du har lest så mye som en brosjyre eller en bok om spebarnsstell før du fikk barn selv?? Vet du hvorfor det anbefales å vente i minst 4 -helst 6 mnd før barnet får annet en melk? Tarmsystemet er ikke modnet! Dine barn er langt mer utsatt enn mine barn for å få cøliaki, chrons syndrom/tarmlidelser, og generelt trøbbel med mage og tarm. Fordi DU ville sove om natta?? To måneder gamle barn er knøttsmå. Å si at bare melk ikke var nok er det dummeste jeg har hørt.
Tonen Skrevet 21. februar 2009 #3 Skrevet 21. februar 2009 Dessuten kan man ikke begynne svært tidlig med grøt/velling og si ved 4 mnds alder at "dette gikk så bra, ingen plager" fordi eventuelle konsekvenser av for tidlig introduksjon av fast føde ikke viser seg før barnet er blitt større!
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 har en gutt på 2 mnd og jeg kunne ikke gitt han grøt nå!! kan liksom ikke skjønne hvorfor du mener at melk ikke er nok til dine barn i 2 mnd alder!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå