Gå til innhold

Da er jeg kommet hjem fra 3d-ul i Bergen :) Og vi får en liten

♥ DAME

Anbefalte innlegg

nyyydelig prinsesse :))))))))))))))))))))))))

FOR EN OPPLEVELSE ALTSÅ :)))

Vi var der inne først i ca 45 min, men måtte komme tilbake da babyen skjulte ansiktet litt med armen.

Da vi kom tilbake var vi der inne i 45 min til, og fikk bedre bilder. Men hun som urførte 3-d var enda ikke helt fornøyd, hehe. Vi var fornøyde, vi fikk jo vite kjønn og såg så og si hele ansiktet på vesla, men hun ville ha det enda bedre. Derfor lurte hun på om vi kunne komme tilbake igjen, men vi hadde lyst å komme oss hjemover, er jo et bra stykke kjøring. Men vi var fornøyde iallefall :)))))))))))

Fikk masse bilder, filmsnutter, en fin bag med 2 blader, bleier, våtservietter, toalettveske, :)))

Nå sitter vi ofte og ser på vesla vår i "live", hun lager litt grimaser, gjesper og vinker, hihi. Hun var over 1,1 kg og 32 cm lang :))))) Og hun var såååå sjenert, ville sjule ansiktet nesten hele tiden, hehe :)))

Nei dette var virkelig verdt pengene, spes når vi fikk se vesla i hele 1 1/2 time.

Lurer sånn på hvordan det går med deg pysekatt-vennen min?? ;)))

Ha en supeduper dag alle sammen :)))) Stor klem fra

Fortsetter under...

Åh nå har jeg bare gått og trippet og ventet på innlegg fra deg;-)))

En JENTE, så utrolig gøy at dere også får en liten jente. Høres ut som dere har hatt en fantastisk opplevelse. Tenk at dere fikk sett henne så masse. Litt misunnelig her nå. He he. Og så stor hun var blitt nå. Men er jo samme som ho i magen min. Kjenner godt på magen her også at ho vokser godt nå. Så gøy med fimsnutt og alt dere fikk med dere. Så vittig at ho er så sjenert. Skal virkelig ikke la mamma og pappa få se ordentlig før ho kommer ut.

Har dere fått handlet alt dere skulle også nå?

Her går alt egentlig bra. Lille tulla har det helt topp, men jeg har fremdeles vondt i underlivet der jeg hadde krampe forrige helg. På toppen av det hele virker det som tulla mi elsker å sparke med føttene i det området og det hjelper ikke. He he. Men ho må jo få utfolde seg litt. Ho er jo sånn en rolig baby foreløpig. Som sin mamma. He he. Alt er helt topp ellers.

Hvordan er formen din nå? Godt å være hjemme å slappe av litt?

Stoooooor god klem fra pysekatten din:-)))))))

Heisann vennen :)))

Ja det var så kos å se henne, hihi. Synes hun ligner litt på meg da jeg var nyfødt, hehe ;)

Vi fikk rett og slett ikke handlet så mye nei, var fordi jeg hadde fått så mage og ryggvondt igjen :((

Jeg har fått disse krampene tilbake, kanskje det er samme som du har? Jeg blir iallefall helt gåen og trøtt av å ha vondt i ryggen hele tiden. og så kommer dette magegreiene fra tid til annen. Jeg klarer jo nesten ikke å gå når jeg får de :(

Meeen, vi fikk handlet lekegrind med teppe som har kanter rundt, litt leker, litt mere klær. Og så såg vi på vogner i en stor butikk, og han som ekspederte oss var utrolig flink, men vi fant ut at de selger samme vogn som vi falt for til slutt, så vi kjøper den her vi bor ;))

Ellers så var det ikke noe å spare på å handle i Bergen kontra her vi bor. Så vi kommer til å kjøpe vogn, seng, bilstol og stellebord her, så kanskje vi får litt avslag når vi kjøper alt på en gang ;))

Du er vel ferdig med alt av innkjøp du?? :)))

Det var forresten så kos å reise til mine foreldre i dag :) Vi hadde pakket inn en rosa body med tekst "klem meg", hiihi. Den fikk pappa åpne, men det tok sin tid, han ville det skulle være spennende, så han brukte lang tid på å åpne ;)))

De ble jo også så rørt da de fikk se bilder/filmsnutter av vesla :)))

Tror pappa min gleder seg noe enormt, for han har jo kreft med spredning til sjelettet og vi vet jo ikke om medisinen virker før om et par mnd. Formen hans er jo ikke så bra akkurat nå, men vi håper det går bedre etterhvert.

Og ja, det var veldig godt å komme hjem igjen, alltid godt det, hehe :)

Stooooooooor klem tilbake til deg pysekatten :))))))))))))))))))))

Åh, dette hørtes ut som en flott opplevelse! Gratulerer med ei jente i magen! Har lyst på 3d-UL selv, men har vel landet på at vi skal la det være.. Men nå ble jeg skikkelig fristet igjen!

Kan jeg spørre hva du mener med rygg- og magevondt? Jeg har nemlig også vondt i mage og rygg for tiden. Tror det i magen er vokse-/ligamentsmerter og luftsmerter, og jeg merker at ryggen krangler en del for tida. Magen min er ikke særlig stor engang, så jeg lurer på hvordan det blir når den blir større.. :-S

Hei Nøtt :) Kopierer det jeg skrev inne på 2.trimester jeg ;)

Kjenner meg sånn igjen her altså. Jeg får også til tider voldsomme mage og ryggsmerter. Får så vondt i magen at det gjør mer vondt i ryggen også da. Her er det også sånn at tårene av og til står på spreng, og jeg lurer på hvis en fødsel er enda vondere, ja da kommer jeg ikke til å overleve... :/

Men spesielt sent på ettermiddagen og i allefall om kvelden er magen min knallhard, føles som om den holder på å revne. Men har merket at smertene blir mindre hvis jeg ligger mot venstre i sengen med en tykk pute mellom bena, det lindrer her iallefall.

Ellers har det gått litt i paracet når det er helt jæ**ig vondt.

Disse smertene har jeg hatt siden jeg var i uke 24, og er nå i uke 28 i morgen. Er nesten sånn at jeg håper på å føde 14 dager før termin, hvis det blir sånn vondt helt frem til terminen min :/

Men legen sa til meg at det er maten jeg spiser som gjør at jeg får så vondt, tarmene blir helt tilstoppet og jeg får luft og hard mage.

Så nå går det veldig mye i frukt og knekkebrød, usj...

Hei igjen vennen:-)))

Så kjipt at du har fått sånn vondt igjen. Det kan jo være det samme vi har, men jeg har kommet til at det er livmora som vokser. Har heldigvis ikke hatt mer krampe, men litt vondt av og til. Merker magen vokser godt nå og ting blir litt tyngre. Jeg har heldigvis ikke vondt i ryggen, men det kan jeg få når lufta i tarmene presser på. Men jeg har god gang på magen og det er deilig. Håper det varer hele veien.

Det er så gøy å kjenne at ho er mer aktiv nå. Hele magen beveger seg jo når ho setter igang. Ho liker seg best på høyresiden så magen min er alltid skjev. He he. Kan kjenne jeg av og til kan bli litt lei og utålmodig nå. Føler jo jeg har vært gravid i en evighet. Sikkert fordi det begynner å gå mot slutten, men jeg vil ikke ha ho ut enda så får jo bare smøre seg med tålmodighet her. Gleder meg sånn veldig masse til å treffe ho. Men litt skummelt også. He he.

Skjønner godt dere heller bare handler der dere bor når det ikke var noe å spare. Vi har endel ting igjen å ordne her men skal jo snart ha en tur til Danmark. Har kjøpt en del ting og tøy på internett da. Synes det er så gøy å finne noe som ikke alle andre har. He he. Var litt furten i går så da gikk det unna. Hjelper å shoppe litt. Hvilken vogn har dere bestemt dere for? Vi kjøpte Simo kombi for det passer så bra til vår bruk.

Hva slags dyne har du kjøpt og hvor?

Jeg har lyst på dundyne men vet ikke hvor det er best å kjøpe. Har kikket på masse men kommet til at de dynene de selger på princess er vel like gode???

Ellers er det bare kaos i huset her enda for mannen er så opptatt med alt annet og det er ikke så mye jeg kan få gjort. Kjenner jeg får endel kynnere og vondt i magen når jeg har gjort litt eller gått tur.

Så trist å høre om din far. Kan tenke han ble glad da han så bodyen. Så koselig. Det er så trist med kreft. Jeg håper medisinene virker. Det blir jo ekstra spesielt og stas å blir bestefar under sånne omstendigheter. Så gøy også at dere fikk med så mye å vise. Kan virkelig tenke det var stas når dere kom på besøk.

Jeg håper du føler deg litt bedre nå i magen og ryggen. Kjipt å ha det sånn i lange tider.

Stoooooooor klem fra pysekatten din:-)))))))))

Annonse

Hei igjen pysekatten :))))))))))))))

Litt treg med å svare her ;)

Nå går det bedre med meg igjen, er så deilig å ikke ha så vondt, for da nyter jeg svangerskapet mer ;)))

Hehe, jeg føler også at jeg har vært gravid i en evighet... men tenk, nå er det bare vel 11 uker igjen, hihi. Søskenbarnet til mannen min sa jeg hadde 1/4 år igjen, huff, det hørtes så mye ut :(

Ja nå har vi fått handlet inn seng med alt tilbehør, vippestol, stellebord, vogn, bilstol + + :)))

Vi endte opp med Emmaljunga City Cross og Emmaljunga bilstol som vi kan sette på understellet på vogna (genialt) ;))) Har hørt så mye bra om den vogna, den er så lett og løfte inn/ut av bil og en drøm å trille :)))

Vi såg også på Simo, men synes den var så stor og tung, så det ble litt rart til lille meg. Er jo bare 161 høy og 60 kg (når jeg ikke er gravid ;)

Dundyne kjøpte jeg på princess for noen mnd siden. Kjøpte den som er allergivennlig.

Jeg prøver å legge ut litt linker av det vi har kjøpt :)))

http://www.emmaljunga.no/start.asp?lang=NO&country=NO

http://www.ringoshop.no/varebilder/stor-13713-05.02.2009142950.jpg

http://www.babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=495851&b_kid=495851

http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&func_id=28780&template=product_info&open=13

Når det gjelder Emmaljunga - siden, endte vi opp med sportsvogn i sort/platina og Citybagen i Copper, så slipper vi å bli så lei av samme fargen :) På bilstolen valgte vi sort, den finner du også på den siden.

Ellers tror jeg ikke vi rekker å bli ferdig med oppussingen, hvis ikke mannen plutselig kaster seg rundt rett før termin her, hehe

Heldig dere som kan ta dere en kjapp tur til Danmark å handle da :))) Blir litt langt for oss å reise :(

Mannen min har ei søster som bor i Danmark, og vi har enda ikke vært og besøkt henne enda, men det blir vel ei råd når vesla er kommet til verden :))) Da har vi plutselig så god tid, håper jeg :/

Lurte på noe, skal du ta perm med 80% dekning eller 100%???

Hører veldig mange sier det er smart og ta færre uker med 100% utbetaling, også heller legge av litt hver mnd og bli hjemme et par mnd til uten lønn. Tror jeg kommer til å gjøre det. Ellers får jo både jeg og mannen min "bare" 80% utbetalt lønn... Huff, blir ikke klok på dette her jeg, klarer ikke å bestemme meg. Vi får tenke på det en uke til, hehe :)

Stoooor klem til deg Pysekatten :)))))))))))) fra

Hei vennen min:-)))

Uff, har helt dårlig samvittighet for at jeg ikke har svart deg på så mange dager. Jeg har nesten ikke vært her inne de siste dagene for vi har vært så opptatte her hjemme og jeg har vært så trøtt.

Mannen hadde plutselig en helg som han ikke skulle så mye så vi har fått gjort så utrolig mye her hjemme nå. Føler plutselig jeg har kontroll igjen. Har fått vasket ned en del på loftet etter maling og pussing og fått flyttet ting på plass der de skal være. Har skrudd sammen alle ting til barnerommet og montert vogna. Skikkelig moro, men kjenner jeg blir fort sliten og fryktelig øm i magen. Har også fått handlet inn masse som dyner, madrasser, sengetøy, tilbehør til vogn osv. Utrolig godt å få gjort så mye, men kjenner at energien er ikke som den var.

Nå gjenstår bare litt handling i Danmark så er vi nesten i boks. Da skal bare alt vaskes og strykes osv. Håper det blir tur til helgen. Kjenner magen vokser så fort nå at er godt å ta det litt med ro. Ho har også vært så veldig aktiv de siste dagene at jeg må ligge ned. Da blir ho fornøyd. He he. Er morsomt å kjenne at ho allerede sier fra når det er noe ho misliker.

Jeg prøvde linkene dine, men kom bare inn på vognen. Den er jo så sinnsykt fin og virker veldig grei. Jeg har kikket på den jeg også, men kom til at Simo passer best på ei forblåst øy på sørlandet. He he. Den er jo vann og vindtett og jeg er ikke bekymret for vekten på vogna. Kommer nok ikke til å bære altfor mye på den, men jeg er 170 og litt kraftig bygd så tror det skal gå veldig bra. Det er jo så mye å velge i at en kan jo bli helt rar i hodet, men føler vi har valgt riktig til vårt bruk.

Du skal se dere får veldig god tid når vesla kommer til verden og da får dere sikkert tatt en tur. Vi tenkte å ta en tur til sommeren også og bare leie hus der nede. Veldig greit å bo så nærme ferja.

Når det gjelder permisjon så har jeg også hørt litt forskjellig. Vi har tenkt på 80% da. Vet ikke helt hva som lønner seg da. Vi taper jo en god del på at far er hjemme i utgangspunktet for han tjener en del mer enn 6G. Men er ikke lett å bli klok på alt sammen. Vet ikke om jeg hadde klart å legge bort penger heller. He he.

Åh, jeg koser meg sånn for tiden med den voksende magen. Deilig å kjenne hvordan ho sparker og beveger seg. Har ei venninne som fikk 6 uker før tida og det er bare 5 uker til hvis det samme skjer her. Håper ikke det da, men når jeg tenker på det sånn så er det søren ikke lenge til ho kommer. Dårlig gjort å snakke om 1/4 år. He he. Bare tenk at det er påske om en måned og det går fort og da er det jammen ikke lenge etter det til jentene våre kommer. Jipppppiiiiiiiiiiiii:-)))))))

Har dere funnet navn til jenta deres? Det har vi, men prøver å holde det litt hemmelig til ho kommer. Er så kjedelig når folk du kjenner stjeler navnet ditt. Kan skrive det til deg på PM;-))))

Hvordan er formen din ellers da? Godt å høre at du ikke har hatt så mye vondt i det siste. Her har det også vært ganske bra, men kjenner at det begynner å bli tungt innimellom.

Er så utrolig glad for at det var vår tur til å få oppleve dette nå og det er så veldig koselig å dele denne tiden med deg:-))))))

Håper vi får nesten samtidig, men ser for meg at du får to uker før og jeg to uker etter. Da blir jeg kjempemisunnelig. He he.

Stoooooooor goooood klem til deg vennen min:-))))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...