Gå til innhold

Fortvilet. Hva er det som er gale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vårs er 17 dager gammel. Å på nettene skriker hun bare. Hun skal ha melk, hun skal ikke ha melk. Hun skal holdes oppover på skulderen, hun skal holdes med magen over kneerne. Hun er ikke fornøyd med noe. Hva kan det være? Noen tips?

Hun drikke meg også nesten helt tom. Bør jeg gi melkearstatning? hva er best NAN eller MME?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Kan d være at ho har ondt i magen? enten luftsmerter eller forstoppelse?

Ellers e d vanskeli å vite ka som e galt når dm e så små, men om sult, søvn, nærhet e dekka å babyen ikke har ondt i magen, e d vanskeli å si ka du kan gjøre.

Det beste e å ringe til helsesøster!

Om ho drikke dæ NESTEN tom, har du jo nåkk melk.... men muli du må gi litt tillegg, hør me HS :-)

Nan e en type mme :-) Nån har goe erfaringa, andre dålie. Gutten min fikk skikkeli luftsmerter av dn, så vi bruke Collett.

Lykke til!

Skrevet

Nan er en type mme. Det kan være flere grunner til at barna gråter om nettene - luftsmerter låsninger i nakken (spes dersom man har hatt en lang fødsel, vil da også merke at barnet helst vil drikke av den ene puppen for det gjør vondt å drikke av den andre). Når du skriver at hun nesten drikker deg helt tom så tenker jeg at kroppen din produserer melk etter etterspørsel, så det er ikke nødvendigvis lurt å gi mme. Jeg ville tatt kontakt med helsesstasjonen om jeg var deg, og vær litt forsiktig med å høre på tips fra dib - mange ganger blir man utsatt for synsing og erfaringer som kanskje ikke er relevante for deg, og så ender man opp med å bli mer bekymra og fortvila enn nødvendig.

Lykke til!

Skrevet

Hei takk for svar. Hu drikker meg nokså tom ja. Å bler helt gåen av alt ammingen på nettene når hun grine for det heller ikke komme melk nok fort. Hu har hatt mye luft i magen. Men luften kommer ut på morningene som bare det. Hu ligger å fiser lenge.

Skrevet

Tusen takk for svar. Ja da kontakter jeg HS heller, for da får jeg er skikkelig svar. Vil ikke bli mer bekymra som ikke er nødvendig, som du sier =)

Skrevet

Ville bare si at om hun går fint opp i vekt skal det ikke være nødvendig å gi noe tillegg. Gir du tillegg gir du heller ikke kroppen din mulighet til å tilpasse seg behovet hennes. Fryktelig slitsomt når de vil ha mat "hele tiden", men om du vil amme er det jo eneste muligheten å få produksjonen på riktig nivå.

Jeg husker da Snupi var så liten måtte vi ofte sitte oppe med henne på armen halve natta for at hun skulle roe seg. Med en gang vi nærma oss soverommet våkna hun... Så har tilbragt noen timer på sofaen, ja ;) Men det går bare plutselig over.

Lykke til, og snakk med hs ja. Hun har nok råd å komme med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...