Gjest Skrevet 21. februar 2009 #1 Skrevet 21. februar 2009 Å der så vi en liten IVF-spire på 8 mm og med bankende hjerte! Alt så fint ut. Ble utrolig letta:) Men jeg tar fortsatt ingen ting for gitt, jeg kommer ikke til å juble før jeg evt passerer 12 uker og alt fortsatt er som det skal. Legen sa jeg var 6+5, men det må vel være fosteret hun regnet som 6+5? Egget ble befruktet 15.01 og det er jo 5 uker siden. Så da er vel jeg to uker i tillegg, altså 8 uker? Men fikk det ikke helt til å stemme, fosteret var jo bare 8 mm. Her inne på BiM står det at det er omtrent som en tommelfingernegl på denne tiden. Fikk termin 10.oktober og ut fra regnemåten her inne skal jeg være 8 uker da. Noen som skjønner seg på dette?
Tellefanten Skrevet 21. februar 2009 #2 Skrevet 21. februar 2009 8 mm spire tilsvarer 6+5, så det var nok deg han mente. Hvordan får du 5+2 til å bli 8? Jeg er 6+2 og mitt egg ble befruktet 20/1. Det de mener med regne måten her er at du er i din 8 uke, men den er ikke fullgått, heller ikke påbegynt spør du meg. Syns bim har en rar regnemåte. Lykke til videre!
Tellefanten Skrevet 21. februar 2009 #3 Skrevet 21. februar 2009 Glemte å si grattis med flott spire og bankende hjerte. Håper vi får se det samme på tirsdag. Kos deg videre.
Rose69 Skrevet 21. februar 2009 #4 Skrevet 21. februar 2009 Gratulerer så mye med graviditeten! :-) Så fantastisk å høre bankende hjerte! Jeg vet ikke så mye om regnemåten som brukes, men jeg hadde ikke hengt meg så mye opp i det.Hos meg ble de ikke enige om termindatoen engang, men j stresset ikke så mye med det egentlig.Så lenge alt var bra med fosteret var jeg fornøyd. Ha et fint svangerskap :-) Og send oss litt babystøv a ;-) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå