Gå til innhold

Bekymret for hoftefeil :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 12 uker. På 6 ukers kontrollen ble hun sjekket av lege og funnet frisk som en fisk. Men for et par dager siden ringte HS og fortalte at legen ville sjekke hoftene hennes en gang til!....Dette var noe hun hadde kommet på etterpå, at det visstnok var assymetri i valkene på beina eller noe. Rart hun ventet 6 uker med å ringe meg! Da hun var nyfødt ble hun jo sjekket av barnelege og friskmeldt. Jeg fikk ikke time før 24. mars for ny sjekk. Er det ikke litt seint hvis det er hoftefeil på snuppa?? Da er hun jo straks 4 mnd! Bekymret jeg!......noen tanker om dette anyone? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen! :-)

Forstår godt at du blir litt bekymret, synes godt de kan forklare litt bedre når de ringer sånn som det...

Antakeligvis vil legen bare følge opp litt ekstra, med en ny kontroll om en stund. Hadde det vært en alvorlig mistanke eller bekymring så hadde de nok ikke ventet 6 uker med å ringe deg... :-) Likevel, siden du er så bekymret, så hadde jeg ringt helsestasjonen i morgen og bedt om å få snakke med legen. Skriv gjerne ned tingene du lurer på, slik at du får svar på alt...

Ikke godt å gå litt å være bekymret, når det sannsynligvis kunne vært løst med litt skikkelig kommunikasjon fra HS´ side!

Skrevet

Og skulle det vise seg at hun har hoftefeil, så vil jeg gjerne sende deg en oppmuntring. Det er litt/mye styr mens behandlingen pågår, men hun blir frisk! Jeg har selv en datter på 6 mnd. som lå i pute fra hun var født til hun var drøye 4 mnd. Hun er friskmeldt i dag, og den akrobaten! Asymetriske valker er en av de tingene de ser på i forbindelse med hofteleddsdysplasi. Dessverre er det ikke alle tilfeller som oppdages når babyene er nyfødte. Hvis det viser seg at hun har HD, så er det opprettet en fin Facebook-gruppe som heter "Putekrigerne". Jeg ville forøvrig purret på den legetimen!

Lykke til! =O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...