Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 I mai/juni var sønn vår nok så slapp og blek... I slutten av juni begynte han og med kramper ( Som er diagnostert som affektkramper ). Gikk til legen,ble sendt på sykehuset og tok prøver. Fikk konstantert blodanemi.. Og at affektkrampene kom som en følge av dette...Begynte på jerntilskudd og ting har nå vært normalt siden desember. Får anfall en sjelden gang, men det er hvis han blir veldig fornærmet... Men allikevel så gnager tanken på leukemi inni meg.... tenk hvis de overså noe?? Vår sønn har slitt med kvalme helt siden han var 5-6 mnd..( er nå til utredning for melkeproteinallergi...de mener de er nok så sikre på at det er det..) og har får såvidt vært mindre kvalm etter vi kuttet melken.... Han har også ofte flammende utslett i ansikt/hals/nakke ( SOm trolig skyldes noe han ikke tåler..vet han ikke tåler sitrusfrukter..ketchup..) Har snakt med fastlegen om det.. og hun sier det ikke er noe å bekymre seg over... men tenk om hun tar feil? Han er ellers i fin form, kvikk, smart gutt med enorm matlyst og normal vekt..Han trenger ganske mye søvn ( legen mener det er fordi han er så aktiv) Sover 13-14 timer hver natt og tilsammen 2 -3 t på dagtid ( er 18 mnd). Er bare så ufattelig redd.. Blir helt skrullete av å tenke på dette..
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #2 Skrevet 21. februar 2009 Uff, det skjønner jeg veldig godt at du er.. Har du fortalt legen akkurat hva du er engstelig for? Hvis ikke, synes jeg det er det første du bør gjøre. Da kan jo det mest sansynlig bli avkreftet og du slipper å tenke mer på akkurat det. Ellers høres han jo kjempefrisk ut! Han sover og spiser mer enn jenta mi ihvertfall Du kan jo også ta ham med til en annen lege?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #3 Skrevet 21. februar 2009 Det du beskriver er typiske symptomer på anemi og melkeproteinallergi, så du har nok ingenting å bekymre deg for : ) Men jeg skjønner jo redselen - vi er tross alt mødre. Derfor ville jeg tatt det opp med legen bare for å få det avkreftet gjennom prøver, så du kan bli roligere inni deg. Ikke godt å gå rundt og ha det slik.
❤lille stjerne❤ Skrevet 21. februar 2009 #4 Skrevet 21. februar 2009 Jeg skjønner godt at du er bekymret, det var skumle saker med kramper ol og jeg vet hvor redd man blir når den lille havner på sykehus. Men tanken på at det skulle være leukemi tror jeg du trygt kan legge bort, de overser ikke det hvis det er det de sjekket ham for. Og han har ikke typiske tegn på leukemi heller hvis han er aktiv og har god appetitt. Men jeg er enig med anonym over at du burde få bedre informasjon og svar så du kan føle deg sikrere og tryggere. Blant annet ordentlig oversikt over hva han er allergisk mot. Skulle tro at både utslett og kvalme ville blitt borte da. Men det er kanskje vanskelig å kartlegge ordentlig når de er så små...Håper det ordner seg og at han blir kvitt sine plager etterhvert i allefall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå