Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Er rimelig sikker på at jeg har det utifra symptomene jeg har lest. Ser at mini har hvitt belegg i munnen. Er det jeg kan kjøpe reseptfritt så jeg får startet behandling? Skal bestille legetime over helgen så jeg får tatt bakterieprøve. Og hvis jeg skal ta prøve av melken kan jeg pumpe melken hjemme og ta med i et sterilt glass til legen?
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 21. februar 2009 #2 Skrevet 21. februar 2009 Sopp gir skjelden utslag på prøver, det er vanskelig å dyrke frem. Og medikamenter til soppbehandling må man nok få av legen. I alle fall det babyen skal ha - og dere må behandles begge to! Her er litt om sopp fra Ammehjelpen: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=31 Her ligger det også link til et skriv man kan ta med til legen. Og det anbefaler jeg deg å ta med, det er fryktelig mange leger som er helt grønne på det med amming og ammerelaterte sykdommer... Sånn for å ta en soppinfeksjon i startfasen funker ofte youghurt. Youghurt naturell er nok det beste, men jeg hadde brukt det jeg hadde i hus om det var stengt i butikker. Ta bittelitt youghurt på fingeren og smør i babyens munn (etter amming, så det får vært der en stund). Så tar du en teskje i to engangs-ammeinnlegg og legger på puppene til neste amming, Det størkner og blir ganske ekkelt, så det er nok like greit å tørke det av før du ammer igjen. Jeg brukte dette på en soppinfeksjon jeg fikk, og det var mye bedre allerede i løpet av noen timer. Helt bra på et par døgn, Men det var i startfasen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå