Gå til innhold

Lillingen liker ikke den venstre puppen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner det ikke, han bare spreller å er vanskelig å legge til på den ene puppen. Nå begynner jeg å bli litt skjev fordelt å, den andre puppen er jo kjempe stor. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe som har oppstått nå, eller har det vært slik hele tiden?

Skrevet

Kan det hende han ligger vondt? Har du prøvd å legge ham i tvillingleie?

Kontakt helsesøsteren din, hun kan helt sikkert hjelpe deg=) Det er jo inne slik det skal være...

Skrevet

Jeg ville tatt den lille med meg til en fysioterapaut og utelukket at h*n ikke har KISS.

Skrevet

Hei nei det har ikke vært sånn hele tiden, det har begynte for ca en uke siden, nå er han 6 uker. Han ligger ikke helt roli på høyre puppen heller, men mye roligere enn på den venstre. Har prøvd å få igang utdrivningsrefleksen før jeg legger han til også, så tror ikke det skal være at melka kommer saktere på venstre side. Han slipper puppen og angrer med engang på en måte, så legger jeg han til igjen og så suger han litt å slipper igjen. Det er vondt å amme frafør av, å dette gjør det ikke akkurat bedre.

collagirl: Men KISS er de vel født med eller...? Så da har han kanskje skulla vært urolig fra begynnelsen av også. Hmm men nå fikk han riktig nok flaske den andre uka, men han tok brystet bra etter at vi slutta med den.

Skrevet

Glemte å skrive at siden jeg blir sår enda av å amme, så bytter jeg ammestilling hele tiden. Både tvilling, liggende og vanlig. Har holdt på litt med den kustillinga å, men den er innmari vanskelig når ungen er så liten.

Skrevet

Joda har vært der å sett å lest litt, og har systematisk gått over det jeg har trodd det kan være. Den største kandidaten var da treg utdrivnings refleks. Så som jeg skrev over her så er han like urolig tilåmed når jeg har fått igang melka. Så tenkte hvis noen kjente seg igjen, å hadde noen forslag.

Det var ei på et annet forum som lurte på om jeg tar jerntilskudd, og det begynte jeg med andre uka etter fødslen. Hun mente at jernet kan gi en litt rar smak på melka, ihertfall hvis man tar mye. Jeg tar tre tabletter dagen, så skal prøve en uke uten, også heller kutte ned på mengden. Men ble temmelig sikker på at det kan være dette, men da er det ikke logisk at han er mer urolig på venstre siden...

Skrevet

Det er ikke uvanlig at de får en favorittpupp etter hvert heller. Kanskje den som produserer mest, den som reagerer fortest på stimulering, den som gir melk akkurat slik barnet liker det best? Ikke alltid mulig å finne en årsak heller.

Jeg vil egentlig råde deg til å se det an. Forsøke å amme fra begge bryst, men ikke presse ham. Om du vil øke eller opprettholde produksjonen på den siden han liker dårligst kan du pumpe, men det går faktisk også an å bare amme på en side.

Det jeg har gjort når ungene i perioder har hatt en favorittpupp er at jeg har gitt den de helst ikke vil ha når de er i sovemodus. Da har de tatt det de har fått ;) Bare et lite tips sånn helt på slutten...

Skrevet

Med begge mine har høyrepupp vært favoritt og det tror jeg brystkoppen sin form som gjør, men gutten min aksepterte venstre godt med tvillingposisjon.

Jeg kjører også den minst populære om natten da det krangles minst.

Ellers har jeg vært bevist dette med nr to og merker at hun ikke har fått lov til å få favoritten og det har gjort det lettere enn med nr en.

Barn kan ha låsninger og stramininger fra fødselen som om de ikke behandles kan utvikle seg til et problem gradvis, så det kan også være at barnet ditt kan ha ""utviklet" en vondt

Skrevet

Sønnen min har KISS. Likner veldig på hvordan du beskriver det. Hadde kjempeproblemer med ammingen på venstre bryst før han fikk behandling. Hadde vanskelig for å ta brystet og var ekstremt urolig, og slapp taket hele tiden, itillegg til at jeg ble sår (pluss favorittside og kolikktendenser). Hvis barnet ditt i tillegg til ammeproblemene har favorittside eller er generelt urolig ville jeg bedt om en vurdering av en manuellterapeut. Forskjellen for meg var som natt og dag. Gå inn på http://www.kiss-kidd.no/ og les litt. Der finner du også liste over manuellterapeuter som behandler barn. KISS-symptomer behøver ikke være tilstede helt fra fødselen av.

Skrevet

masse bra hjelp her, men kiss var det ikke.

han har blitt litt flinkere å roligere på venstre siden, men blir fortsatt sår der da han trekker å drar i den. får ta tiden til hjelp å håpe det går seg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...