Gå til innhold

storesøsken og sykehus - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini skal operere, og storesøs på fem skal til bestemor imens. Vi har fortalt hvorfor hun skal dit, men fokusert mer på hennes opphold enn på hvor vi ska imens. vi forventer å være borte en ukes tid, mini må kanskje være på lokalsykehuset vårt litt lenger.

Hva bør vi forberede storesøs på utover det vi har gjort? muligheten for komplikasjoner er jo til stede, selv om vi ikke forventer noe spes. Vil gjerne forberede henne så hun ikke føler seg sveket om vi blir lenge borte, men vil heller ikke male fanden på veggen. Hun hadde det tøft i forrige sykdomsperiode og vi frykter et flashback. Hun er eldre og situasjonen bedre, men hun vil nok gjenoppleve det hun følte da.

Noen med råd eller erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det spørs jo veldig hva dere har forberedt henne på?

Skrevet

ja, altså fortalt at mini skal reparere det som er sykt og mamma og pappa skal være sammen med ham da. og da er det mye bedre for henne å være hos bestemor, for det er ikke så gøy å være på sykehuset så lenge. Og så har vi snakket om hvor koselig hun og bestemor skal få det.

Så vi har ikke hatt så mye fokus på det. spørsmålet er vel egentlig om hva vi bør si om lengde på opphold oh muligheter for komplikasjoner? Vi bør kanskje ikke si noe mer?

Skrevet

Når vi fikk lillejenta vår så fikk vi jo aldri tid til og forklare så mye før vi måtte dra.Dro noen timer etter fødsel pga hjertefeil.vi var åpne og sa at vi måtte inn og reparere hjertet(operere ble for skummelt og vanskelig ord)storebror bode også hos besteforeldrene.vi prata med han hver dag på tlf.og forklarte så godt vi kunne hvordan tingene var.

det er jo ikke så lett og vite hva mer dere bør si men ,det med komplikasjoner ville jeg kanskje ikke nevnt så mye for det kan skremme....

Skrevet

nei det er akkurat det. forrige gang ble det mye "nå kommer vi snart hjem" og så gjorde vi ikke det, det tok en evighet i våre øyne så jeg kan tenke meg hvor lenge det var for henne.

så derfor tør jeg ikke å si at det tar maks ti dager f.eks, for jeg er slett ikke sikker selv om det er mest sannsynlig. er redd for å gjøre stort nummer ut av noe som hun knapt trenger å merke, men vil samtidig ta henne helt på alvor.

tror vi får holde oss til det vi har sagt hittil og ta det derfra. huff er jo nesten mer bekymret for henne enn for mini:/ men han har oss mens hun faller litt utenfor akkurat nå:(

takk for svar. det er jo bare en hypotetisk problemstilling uansett. kan jo ikke risikere å ikke bekymre seg heller;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...