elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 27. februar 2009 #26 Skrevet 27. februar 2009 Heisann. Fikk ei jente for 6 år siden, ble oppdaget 3 dager før fødsel på ex ul da jeg hadde kjent lite liv. Denne ul viste stort vekstavvik og hjertefeil. Ble sendt til st.olavs og nasjonalt senter for fosterdiagnostikk (?) der dette ble avkreftet av 3 leger, men leger her i stavanger mente fødselen burde igangsettes siden hun uansett var så liten (1uke før termin) Og etter fødsel, som endte med keisersnitt da hun ikke tålte påkjenningen ble det slått fast at hun absolutt hadde hjertefeil, flere huller i hjertet. Vsd'er Ble operert på rikshospitalet første gang når hun var 6 uker gammel. Og operert/hjelpeoperert 4 ganger til etter det. Samt mye medisiner og næringstillskudd de første årene. Er nå tilnærmet frisk, men går til kontr 1 g pr år, og visse forholdsregler må enda følges. Tok selv sykpl utdanningen etter at jeg fikk henne, og skrev selv bacheloroppgave om dette emnet. Kan anbefale deg å gå inn på ffhb.no og evt stille spm på diskusjonsforumet der og, så får du masse svar på mail hvis du legger ut mailadr din
Geir1974 Skrevet 6. mars 2009 #27 Skrevet 6. mars 2009 Jeg er ikke foreldre til noe barn med hjertefeil, men jeg har selv TGA. Er nå 34 år gammel, har kone og to (friske) barn, full jobb og tjener 900 000 i året. (Pleier ikke å skryte av inntekt, men i denne tråden der senabort blir nevnt som anbefaling fra helsevesenet, er det nesten på sin plass. Inntekt er jo ofte et greit mål på funksjonsdyktighet i livet.) Ser at folk i denne tråden forteller at de har blitt anbefalt senabort ved fallot-feil. Håper ikke det også gjelder TGA. Det finnes da mange voksne i dag som har levd lenge og bra med den feilen. Hilsen "Geir" (Ekte navn kan gis ved pm)
Geir1974 Skrevet 6. mars 2009 #28 Skrevet 6. mars 2009 ...og jeg ble altså operert med den eldgamle Mustard-teknikken, der høyre hjertekammer fortsatt gjør den jobben venstre skulle ha gjort. Dagens teknikker er sikkert mye bedre.
stolt mamma til 2 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #29 Skrevet 8. mars 2009 hei geir1974. oi ble så glad at jeg gråter nesten,du aner ikke hvor mange bekymringer vi har hatt med tanke på fremtiden.men du er jo et bevis på at ting går bra.vil gjerne høre mer ifra deg.mail mg gjerne på [email protected]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå