Sash Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Kan man gi det til baby på 7mnd? eller må man koke vann?
Gjest Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Du kan fint gi vann fra springen til baby på 7 mnd. Tenk på alt den får i seg ved å spise på alt den kommer over, så da er nok vårt norske rene springvann trygt.
plastblomst♀♂♂ Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Min på 6 og en halv måned får vann rett fra springen nå.
Mor Løvehjerte Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 Hei! Jeg var akkurat i kontakt med Mattilsynet om akkurat dette. Sakser litt fra mailen jeg fikk: "Hei! I følge informasjon på nettsiden til Mattilsynet så er det helt trygt for småbarn fra 0 til 1 år å drikke kaldt vann, så lenge vannverket er godkjent. Vannverkene er pålagt å ta hyppige prøver, og hvis det skulle vise seg at det er bakterier i vannet, så har de plikt til å varsle befolkningen. Så i utgangspunktet skal det være helt trygt for befolkningen og drikke det vannet som er i springen, med mindre det ikke har kommet noe varsel om at det ikke må drikkes (kokevarsel). Hvis det er privat vann, for eksempel egen brønn, så ville jeg muligens anbefalt å koke vannet til små barn. Dette fordi barn har nedsatt immunforsvar og ikke tåler så mye som voksne. Samtidig som man erfaringsmessig ikke tar så mye prøver fra privat vann. (Det kommer litt an på hva slags erfaringer man har fra det private vannet også). "
Maya_1 Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Apropos Imsdal: Jeg jobbet tidligere på en skikkelig møkkete arbeidsbrakke, men godt brunt vann fra springen. Noen tester de gjennomførte på et tidspunkt viste at det var mye mindre bakterier i "gjørmevannet" fra springen enn fra det "sterile" Imsdal-vannet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå