Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er jeg snart på vei over til dere, endelig :-)

Venter en jente i mai, men pga høyrisikosvangerskap, er det dessverre store sjanser at hun må få komme ut tidligere.

Men jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med litt meninger ang. mitt kommende vognkjøp. Jeg synes det er en jungel av vogner der ute.

Ser at Basson Roma, har vunnet en test på tv2 hjelper deg, men vil høre fra dere som bruker vognene daglig over tid :-)

Jeg ønsker en vogn jeg kan ha "hele veien", som tåler mye og er lett på tur.

Håper dere kan komme med noen synespunkter, råd og vink.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og hopp.

Så hyggelig du snart kommer over hit. Her trengs mer action! Men dumt det at det er litt trøbblete svangersskap da.. Det går nå som oftest bra!!!

Mine vognerfaringer: Eldgammel simovogn (97 mod), med tynne hvite hjul. Den var ikke kombi, men bare hard bag. Beste vogn jeg noensinne har hatt. Støgg som fy, men veldig god. Rommslig, god fjæring. Lett å trille i all slags vær. Plate i ryggen så barnet kunne sitte. Men den var stor og tung, og tok mye plass i bil. Men altså perfekt trille vogn til baby.

Carena easy. Sportstrille. Møkka vogn. Slarkete og umulig med de små hjula. Lett å svinge og sånn sett egnet for shopping, men håpløs å bruke ute.

Brio race. Sportvogn. God vogn. Store gode hjul. Passe lett å trille. Litt tung å snu på. Minus for at man ikke kan legge ryggen helt ned, og dermed ubruklig som sovevogn i barnehage.

Simo kombi. Denne vognen bruker vi nå til minsten. Han er ca 1,5 år og går i barnehage. Vognen er slitesterk. Men er litt tung. Tung å trille, svinge med, og pakke inn i bil. Men meget solid, og godt egnet i barnehagen.

Drømmer om: Brio go eller happy. Quinny speed, Bertini x2, Stokke exploy og Teutonia lambada, s, funn eller cosmo.

Test vognene ute før du kjøper. Da merker du raskt om den er "tung" eller slarkete eller om fronthjulene er for små og harde. Personlig hadde jeg styrt unna 3hjulinger, men jeg tror svingbare hjul forran kan være en fordel.

Lykke til med valg av vogn, og den forestående fødselen.

Skrevet

Takk for langt og informativt innlegg :-)

Det er ikke lett, jeg er også litt skeptisk til tre hjul..

Ja, jeg for som du sier bare prøve meg frem.

Takk igjen...

Skrevet

Hei.

Du har noe å se frem til. Fikk en gutt i november, 2 mnd for tidlig pga. svangerskapsforgiftning. Alt er heldigvis gått fint så nå er vi utskrevet fra sykehus og er ute å triller hver dag.

Jeg har kjøpt teutonia spirit 3. Den er lett og god å trille, lett å slå sammen, sportvogndelen kan brukes begge veier, noe som er viktig for meg, (trist å ikke ha blikk kontakt med gullgutten når vi er på tur) Kjøpte via Lilleprinsen.no og er kjempefornøyd med servicen!

Lykke til med valget av vogn. Det er ikke lett....

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei:)

Du har absolutt noe å glede deg til ja:)

Vi har også teutonia spirit s3,er enig med AM37 i det hun sier om vognen. Men fashionbagen er en smule liten,skiftet til sportsdelen når han var sånn ca.4mnd.(da var han 72cm lang, og med dunposen ble det vel trangt i bagen) Irriterer meg også litt over rammen på framhjulet lett blir skrapete... Det er heller ikke så lett å komme til bagasjebrettet på sportvogndelen. Et annet irritasjonsmoment er at kalesjen på sportsvognen "henger og slenger", det ser litt slafsete ut liksom... Uff så pirkete jeg virker. Men kjørekomforten og det at man kan øyekontakt med barnet når man er ute og triller overveier det negative. Jeg angrer ikke på at jeg valgte s3'en, ikke i det hele tatt.

Lykke til med valget av vogn,og med det nye livet med datteren din:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei

Håper alt går bra med deg - dere ;) Jeg har kjøpt teutonia, fire hjul og kombi. Ville ha en lett vogn, men er ingen ekspert (ennå).

Det blir en liten jente her også, kommer i slutten av mai hvis alt går etter planen. Utrolig spennende og gleder meg bare mer og mer etterhvert som magen vokser. Treffes gjerne igjen :) - viktig og hyggelig å kjenne andre storkemammaer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...