Gå til innhold

Hvordan fete opp slank baby som ikke vil ha NOE SOM HELST!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt tullete av dette! Mini er slank i utgangspunktet - drøyt ett år og veier bare ni kg.. Og nå har han vært syk en stund og spist ekstremt lite. Han har kastet opp, men nå er det tre dager siden forrige gang. Han vil likevel ikke ha noe som helst, til og med favorittdesserten blir det kun et pra tre skjeer av, så dytter han den bort. Jeg er så redd han skal gå mye ned i vekt, han er jo så tynn allerede, og vil gjerne ha tips om hva jeg kan forsøke å servere ham.. Blir helt tullete - ingen ting går inn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si når vi ikke vet hva han liker, men jeg tror jeg hadde kontaktet HS for råd på mandag hvis du er bekymret.

Ellers er jo h-melk og olje i maten kjente triks for å få i de fett.

Skrevet

hmmm

Jeg skjønner deg godt. Jenta mi var 9 kg da hun var 1,5 år. Nå er hun 12 kg og 2,5 år.

De tar jo ofte igjen det tapte når de kommer seg, så midt råd er vel bare å slappe. Det kommer seg - og husk at barn er ulike.

Skrevet

det går seg til etterhvert:-) Men skjønner hvor du kommer fra. Babyen min veier 8.5kg å er straks 16 mnd. Helsesøster sa til meg i går at jeg skulle slutte med mme (det har det blitt mye av her hjemme...) I tillegg kunne vi blande olje i maten og forsøke å gi avokado. Men HS sa at så lenge det barnet er happy er det ingen fare:-)

Skrevet

Veit akkurat korleis du har det. Jenta vår var knappe 9,4kg på 15mnd kontrollen (79,5cm). Har gått opp 200g sidan ho va 10 mnd (og gått ned frå midt mp snitt i vekt/lengde til heilt nederst). Slit med mykje sjukdom, det lengste ho har vore frisk sidan september er 2 1/2 veke. Det har vore forkjølelser, influensa og to gongar omgangssjuke. I tillegg har ho infeksjonsutløst astma (går på medisiner dagleg), og astmabarn er vel meir utsatt for f.eks. forkjølelser enn andre.

Stadig sjukdom fører til at ho ikkje på noko tidspunkt får noko "å gå på" fordi ho blir sjuk igjen med det same ho akkurat har lagt på seg det ho gjekk ned i forrige omgang.

Skal ta ein ekstra time med helsesøster og diskutere dette. Blandar litt olje i maten og har godt med smør på skjeva, men det hjelper jo ikkje så mykje når ho ikkje et noko særleg.

Har ikkje gode råd til deg dessverre, men vi er i alle fall fleire som har det på same måten.

Skrevet

Tusen takk for fine svar :) Vi har nettopp begynt med hmelk, så da håper jeg det hjelper litt. Ellers godt å se at det ikke bare er vi som sliter med dette... Men en dag blir de store og sterke lell, tenker jeg :) Igjen; takk for svar! :)

Skrevet

liker han is?

lag milkshake til han? yngste gutten min var så mager en periode at jeg fikk "tillatelse" fra lege og hs til å gi han is, å nugatti på brødskiva.. hehe

det viktigste var å få litt fett på kroppen hans.

han er fortsatt tynn da, 2,8 år å 11 kg.

han spiser godt nå, men er veldig aktiv:)

Skrevet

Hmm...jeg har ikke forsøkt, men jeg vil tro at milkshake faller i smak. Kanskje det er veien å gå?

Skrevet

Prøv å mose avocado og banan. Da legger de på seg fort om han liker det. Vi gjorde det med snuppa da hun hadde oppkast og diare 6 mnd gammel. Etterpå altså. Vekta kom fort på plass :)

Skrevet

Ok - det er notert! Takk takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...