Venterbabyjuli10 Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 det som er på gang? Lillegutt våknet med 39 i feber i natt. Har siden dette hatt feber rundt 39 og vært sutrete. Har hatt litt diare som har vært gul (i forhold til brun;) som vanlig ) Har prøvd å se etter tenner, men han vrir seg så raskt unna og kan ikke holde med makt heller stakkars liten, men ser ut som det kommer en tann opp... Ser det ikke helt, men han har ikke vært hvit der så lenge. Det jeg lurer på: Er det normalt med så høy feber når en får tenner? Pleier det å være hvitt i tannkjøttet lenge før tanna kommer? Hvor lenge varer feber før tanna bryter ut? Lillegutt er 7 mnd.. Takker for svar
Venterbabyjuli10 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #2 Skrevet 20. februar 2009 ingen med erfaring????
rikedaspike Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Hei lollipop nei har ikke erfaring heller men her venter vi på tenner her også. Som du beskriver det kan det jo godt være tennene og da er det både normalt med feber, rød stomp, diare og masse mer... men er du i tvil hør med helsestasjonen / barnelegen ... lykke til !
polarn & pyrene Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 Vi har en på 9 mnd som fikk isn første tann i går. Han har vært hvit i tannkjøttet en god stund. Så fikk han 39 i feber i 3-4 dager, rennende nese, ville ikke spise, diare bleier til tusen. Etter 6 dager totalt kom endelig den første tanna opp i går og nå er alt bra igjen. Håper bare nå ikke det skal være slkik hver gang han får tenner.
gutt-08, jente-11*fødeklar* Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Jeg har en liten pjokk på 6,5 mnd som har sin tredje tann på vei. På de to første var han hvit i tannkjøttet en liten stund før de kom opp.. Kanskje en uke el no.. Nå har han første tanna oppe på vei, og da ble han hvit for noen dager siden bare. Men jeg kan se at tannkjøttet har "åpna" seg for å slippe tannen igjennom. Min lille har ikke hatt feber ved tannfrembrudd, men det er absolutt ikke uvanlig. Det sies at feber gjør tannkjøttet mykere, slik at tannen slipper lettere igjennom. Jeg vil tro at det ikke er lenge til tanna er framme, men jeg er ingen ekspert! Lille gutt her har kun vært litt survete og hatt et stort behov for nærhet når tennene har kommet. Han vil ikke sovne alene og sånt. På apoteket finner du et bedøvende middel som heter Dentinox som du kan smøre på gommen hvis det virker som h*n har veldig vondt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå