Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Min gutt på 1,5 fikk briller i går. Desverre er han lite interessert i å ha dem på Noen som har noen tips om hvordan jeg skal få han til å gå med dem? Vet jo at det er veldig viktig å komme i gang med dette så raskt som mulig!
❤lille stjerne❤ Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Jeg tror det er som når vi voksne får briller, uvant og rart i starten, man er liksom så var på at de sitter der på nesen hele tiden. Det tar litt tid å bli vant til å ha noe midt i ansiktet, og i tillegg tar det litt tid å venne seg til at synet er annerledes, selvom det er til det bedre. Mine tips er å være tålmodig, korte stunder av gangen og ros og positiv oppmerksomhet når han har dem på. Si at han er flink, at han er fin med brillene og gi gjerne små belønninger. Det kan også være lurt å ta dem på han i stunder hvor han er så opptatt med noe annet at han kanskje ikke gidder å protestere. Om dere f.eks setter på han brillene når han skal se på barne-tv, spise en is eller gjøre noe annet gøy. Da tror jeg etterhvert at han vil glemme bort at han har dem på i små stunder av gangen og etterhvert lenger og lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå