Melis74 Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Hei, Vi plages noen ganger med at det lekker fra flaskene, og at melka på mystisk vis forsvinner nedi vannet vi varmer melka i. Jeg sier "på mystisk vis" fordi jeg rett og slett ikke klarer å se hvor lekkasjen kommer fra. Det ser ikke ut som om det er hull i flaska, og smokken er skrudd på plass. Noen andre som har opplevd dette og som har en anelse om hva det kan skyldes? Nå skal det sies at vi koker flaskene. Jeg leste aldri infoen som fulgte med flaskene, men har i ettertid hørt at dette ikke skal gjøres. Noen som vet hvorfor?
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Jeg leste infoen, og det står ingenting om koking.. Så vi koker den=) Ingen lekasje her, men så har hun bare fått prøve den en gang, for å se om hun tok flaske... Skal se om jeg finner "bruksanvisningen", og skrive igjen om jeg finner noe som kan forklare lekasjen din;-)
Melis74 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2009 Supert :-) Det skjer ikke hver gang, bare av og til. Skjønner ingenting av det. Men flaskene er fantastiske da :-)
Margrethe:-) Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 Varm opp uten kårken på ellers blir det trykk i flaska..Eneste logiske jeg fant ut da jeg brukte de flaskene...
AmExx Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Jeg har av og til det problemet med wideneckflaskene, men da er det fordi vi har tatt på feil tutt. Aventtuttene er nesten helt like, og om man tar på disse så lekker det i allefall! Om ikke dette kan være grunnen så vil jeg anta at dere ikke har satt alle delene godt nok sammen som er årsaken. Luft skal jo kunne komme inn i flaska, så om melk spruter ut er det vel antageligvis ca samme veien som er brukt?
.:(HerQ):. Skrevet 20. februar 2009 #6 Skrevet 20. februar 2009 det er riktig som en over her sier, den må varmes opp uten verken kolben eller tuten påskrudd, for da trekkes melken opp i kolben 8den luftgreia i midten) og renner ut... Det ga seg iallefall hos oss da vi sluttet å tette flaska under oppvarming:)
stjertløvetann Skrevet 20. februar 2009 #7 Skrevet 20. februar 2009 Har skjedd meg to eller tre ganger, og da har det vært fordi jeg har skrudd smokken og kolben litt skeivt på, ellers aldri hatt problemer med lekkasje.
Melis74 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2009 Takk for mange gode svar :-) Skal teste ut. God helg!
Labambie Skrevet 20. februar 2009 #9 Skrevet 20. februar 2009 Dette sleit vi også med i starten.. Helt til vi fant ut at det finnes noe som heter reiselokk til flaskene.. Da bare skrur man på en flat kork på toppen når det varmes/ristes osv, så har man oppi alle delene etterpå. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå