Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Gutten min er nå 7 uker på mandag, skal begynne så smått med litt flaske så mor får snart sove litt. Så jeg har kjøpt pumpe og tenkte han skulle få ei flaske i døgnet med morsmelk av meg..Men hvor mye?? han har fått pupp hele tiden frem til nå, og skal jo også fortsette med det. Er det noen liste for hvor mye de skal ha i forhold til alder??
Babyønske �� Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Jeg kjøpte meg pumpe denne uka. Og har prøvd den 1 gang. Fikk ut 80 ml på ett bryst, og vil tro det tilsvarer 1 måltid. Virker hvertfall som han tømmer ett bryst ved hvert måltid. Gutten min er 6 uker. Spørs om du bare må prøve deg litt fram til hva han blir fornøyd med.
.:(HerQ):. Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Jeg kan jo bare snakke for meg selv, vet ikke hva som er normalen, men når mini får flaske av meg tømmer han mellom90-120ml. Han er fire uker. Men min er prematur og har en voldsom appetitt!! (og jeg har mye melk!)
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2009 Så det er såpass mye ja hmm.. jeg fikk pumpet meg nå og fikk 80 ml av begge to men er ikke så lenge siden han spiste.. vet ikke når det er best å pumpe jeg?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Hvis det går ca 3 timer mellom hvert måltid, er det vel best å pumpe ca 1 time etter amming, sånn at det har blitt produsert litt siden forrige amming, men at det samtidig blir nok tid til å "bygge seg opp igjen" til neste måltid! Jenta mi på 4 mnd spiser alt fra 60-190 ml melk per måltid, så som du ser, varierer det veldig! Som regel ligger det på ca 90-140 ml per måltid. Hvis jeg var deg, ville jeg laget en stor flaske med melk første gangen, og latt ham spise seg mett, for da vil du jo også se sånn ca hvor mye melk han orker per gang, og kan lage ca like stor flaske neste gang:)
.:(HerQ):. Skrevet 20. februar 2009 #6 Skrevet 20. februar 2009 Tipset jeg fikk var å pumpe meg på morgenen og tidlig ettermiddag, da melken er tykkere og i mindre kvanta på kvelden. Da får du ut nok, og babyen blir mett:) (og ca en time etter amming, eller rett etter hvis babyen bare har spist av ett bryst, tøm det andre med en gang:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå