Gå til innhold

Trippeltest?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har hatt trippeltest? Fikk beskjed om at duotest ikke holdt fordi vi skal ha tvillinger. Hadde ultralyden for et par uker siden med gode resultater, og tok blodprøven i går da den ikke kunne tas før uke 15+0. Lurer bare på, hvis totalvurderingen blir dårlig, hvordan skal vi rekke å få tatt fostervannsprøve og evt ta stilling til senabort hvis det skulle komme til det...? Håper selvfølgelig ikke at det skjer, men hvor sent kan man utføre senabort hvis det er noe alvorlig feil?

Fortsetter under...

• 3 måneder senere...

Jeg har hatt et vanished child (foster som ikke ble spontanabortert ut, men ble liggende igjen inne i livmoren) i tillegg til et "normalt" foster. Det var altså tvillinger en stund. Ved duotesten fikk jeg gode resultater, men siden resultatene kunne ha blitt påvirket av at det tidligere var to barn der - så ville de ta trippeltest

I dag fikk jeg tlf fra Rikshospitalet om at trippeltesten viste høyt på trisomi 18, og jeg skal til UL i morgen tidlig for ny sjekk + evt også fostervannsprøve.

Noen andre som har tatt duotest / trippeltest og venter tvillinger - og som vet noe om hvordan resultatene skal leses utifra at det er to foster?

Setter pris på svar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...