Gå til innhold

Mini hater å ligge på magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten engel som stort sett er i godt humør :)... så lenge jeg ikke prøver å legge han på magen... Da hyler han etter kort tid... Men han burde jo ligge mye på magen for å bli sterk i nakken og ryggen. Noen som har noen tips til hvordan jeg skal få han til å like 'treningen' litt bedre? Han er 6 uker gammel :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror egentlig ikke det finnes noen triks for å få dem til å like dette, med mindre man gjør det fra dag én!

Mini her hatet det intenst, og er fortsatt ikke videre glad i det (er 3,5 mnd), men vi øver bittelitt hver dag - og det går bedre og bedre.

Begynn smått, og snu han rundt så fort han begynner å klage/gråte. Også gjør du dette 2-3 ganger hver dag, så skal du se at tiden han orker å ligge på magen blir lengere og lengere :)

Skrevet

Det kan være noe fysisk som gjør at han ikke vil ligge på magen, som f.eks kiss.

Vår gutt ville ikke ligge på magen før vi hadde vært hos manuellterapeut/osteopat. Han hadde låsninger. Når han lå på magen lå han med veldig svai i ryggen og bare vippet på en måte på magen. Hadde ikke noen god støtte. Bena lå ikke helt ned i gulvet. Dette tenkte jeg ikke akkurat på. Var osteoptaten som viste oss dette. Dro til henne fordi jeg syns han var veldig urolig og hadde en yndlingsside, gulpet sinnsykt mye bla.

Kan være verdt å få det sjekket ut om det fremdeles er slik at han ikke vil ligge på magen om en stund også.Det kan hemme de i utviklingen. Er skrevet mye om kiss her inne.

Skrevet

Her var det også hyl og skrik etter kort tid, men vi har forsøkt litt hver dag likevel. Nå er han 10 uker og holder hodet og bryst godt selv og han er ikke så sutrete lenger (men jeg må begrense det til noen minutter). Tror de liker det bedre når musklene er bedre utviklet.

Kanskje du kan varierer litt med stillingene han trener i? feks legge han over beina dine med hodet og føttene hans på hver side, eller holde han under magen og gå mot vinduet så kanskje han løfter hodet for å se ut, legg han på brystet ditt når du ligger, eller legg han på bordet / stellebordet så du kan snakke med han mens han ligger på magen..

Skrevet

Hei Lillemann vil heller ikke ligge på magen, men jeg fikk tips av denne siden:

http://www.apta.org/AM/Template.cfm?Section=Consumers1&Template=/CM/ContentDisplay.cfm%20&ContentID=50825

Vi trener litt hver gang på stellebordet etter stell og litt på min mage, begge steder gjør det jo mulig for meg å jøgle rundt for å holde motet hans oppe :-)

lenge vil han uansett ikke, men litt mange ganger om dagen gjør at han har fremgang!

Skrevet

Vi fikk tips av fysioterapaut å legge han over låret vårt med brystet og armene under. Litt juks, men han får trent nakkemuskelene. Eller legge deg selv på ryggen med mini på brystkassa og holde armene hans under han så han får støtte av dem.

Viktig å holde armene dems i førsten så dem ikke flyr opp bak dem og bena opp og blir liggende som en banan. Dem skal bruke hendene. Det viste ikke jeg og det hele går litt bedre, men blir fortsatt fort sinna. Untatt i sofan på låret da smiler han faktisk når han får litt oversikt...

Skrevet

Har det samme her i heimen og ..men det kunne vært greit å prøve å holde bein og armer ned kanskje ...hun er som en banan på gulvet og lilla av sinne ,stakkar søta ...men vi må jo øve da ....

Skrevet

Tipset med å holde armene dems under brystkassa dems er lurt, men også og holde en hånd på rumpa dems. Da får de bedre balanse og klarer lettere å støtte seg opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...